Jump to content

Recommended Posts

Hej har nu problem med att starta min 2005 gt, den vägrar starta utan den "klickar" och jag får fram felkod p1000 när jag kollar med läsaren.

Jag var och besiktade bilen i måndags och jag har fått fel kod P0456 (Evaporative Emissions System - Small leak detected) innan och resade koderna precis innan jag åkte in i besiktningshallen.

Under besiktningen så klagade han på att ett av dimljusen var högt inställt så han lät mig koppla ur den under besikningen och bilen vart godkänd inga problem alls.

Problemet var när jag skulle starta bilen igår, då ville han inte alls knappt startmotorn gick knappt runt men han starta, men all el i bilen verkade ha fått fnatt lampor blinkade och cd växlaren var lustig så jag stängde av bilen.

När jag skulle försöka starta igen så gick startmotorn ett varv sen kicka det bara, så nu vet jag inte vad jag ska göra :(

För övrigt trevlig midsommar allesammans!

Mvh Andreas

När det gäller felkoden så hittar man en del när man Googlar:

P1000 fault code is a misnomer because it is not really a fault code. When this code is flashed in your dash panel, it just shows that the reset cycle of your engine computer is not completed yet. Normally, if you are resetting the code, you would disconnect the battery (-) terminal for 1 minute and reconnect. However, on some engines like Ford, the previous code is not totally erased yet so that this P1000 code will show up.

Sen verkar det som om du inte har ett batteri som är fulladdat.

Har du möjlighet att mäta polspänning både i vila och även när du försöker starta?

Har du kanske problem med generatorn?

Generatorer som lägger av är tyvärr ett vanligt fel.

Ett mätinstrument är en bra investering om du inte redan har ett.

Lycka till.

Precis felkoden måste så som jag har fattat det köras bort.

Sen så var jag med inne på att det skulle vara fel på batteriet men jag kopplade på en ctek laddare och försökte starta med det hjälpte inte.

Ska prova och mäta lite och se ifall jag får fram något.