Jump to content

USA renoverade bilar


Recommended Posts

Har varit och kikat på ngra Mustanger nu (söker efter en fin 1964-68).Senast igår på en -66 HT

Bilen såg jättefin ut med snygg proffslackering.Bilen renoverad i USA (Californien)ca 2005

Men vid undersökning med magnet så hittade jag flera ställen där magneten ej fäste överhuvudtaget ?!.

Bla vid en skärmkant bak och vid ett ställe på motorhuven där jag såg en smal 10 cm lång spricka vid en viss vinkel

Vid närmare undersökning upptäckte jag även lite bubblor/lacksläpp nere i framkant på en dörr och vid

en skärmkant bak.

Mer regel än undantag verkar det som att sk renoverade USA bilar är fusklagade med plastic padding

Sååå trist ........ sökandet fortsätter efter en ärlig proffsrenoverad bil

Link to comment
Share on other sites

Hej. Det finns en hel del s.k. Mexrenoveringar ute på marknaden, tyvärr är dom otroligt duktiga på att göra så det ser rätt ut. I ärlighetens namn så finns det spackel på nästan alla renoveringar, konstigt vore det annars. Min Mustang är inget undantag, det är alltid den som gör i ordning som bedömer nivå, som exempel min Musse. Det finns ett instrument som många använder kallas Spot-Rott en typ av magnetpenna som man mäter färg och spackel tjocklek med, för verktyget över en yta och avläser på skalan tjocklek ner till eventuell plåt, går inte att använda på vissa GM produkter då dom tydligen är av plast redan som nya. Förresten så måste jag tilläga, samma fenomen med magnet som inte fäster återkommer även på bilar som är tennspacklade. Vid köp av gammalt USA Järn eller annan lands järn, försök alltid att hitta privat och sedan är det viktigt att försöka få kontakt med renoverare eller säljare för att få historik.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...