lordnysjo July 3, 2013 Report July 3, 2013 Hej! jag har en mustang 4.0l v6 som gått ca 6000mil, problemet är när jag närmar mig 1300rpm när motorn är varm då börjar den knacka rejält ur motorn sen när man släpper på gasen så försvinner ljudet helt och återuppstår när man kommer till 1300rpm, kan även höras en bit efter 1300rpm upp till ca 3000rpm, låter heller inte varje gång man gasar men nästan hela tiden och jag personligen tycker ljudet har blivit värre sen förra säsongen.. ljudet verkar komma från höger sida, alltså förar sidan och motor lyftare är bytt för bara för någon dag sedan, bilen går i övrigt hur bra som helst ingen ojämn gång eller liknande. Har någon nån ide på vad de kan vara för ljud och hur jag kan lösa det? tacksam för svar Citera
mrv8 July 4, 2013 Report July 4, 2013 Prova och byt PCV ventil.Den kan låta som knackade samt den kan även göra så motorn knackar om den är dålig.Rekommenderar original PCV ventil.Gissar att du redan byt olja och filter. Annars gör det med och kör på den rätta oljan 5w-20 skulle jag tro att det står på ditt lock. Samt med rätta klassningen.Med vänlig hälsning,MrV8 Citera
lordnysjo July 4, 2013 Author Report July 4, 2013 tack så mycket, en pcv ventil? kan du förklara =) Citera
lordnysjo July 5, 2013 Author Report July 5, 2013 Har lyssnat av motorn med ett stetoskop på skruvarna till insuget och där hörs ljudet, har även kollat pcv ventil och bytt olja och filter Citera
Claes CMC 1489 July 7, 2013 Report July 7, 2013 Har du en handdator, är bilen mappad, i så fall kan den gå på fel octan." motor lyftare är bytt för bara för någon dag sedan" , vad menar du med det? Citera
lordnysjo July 7, 2013 Author Report July 7, 2013 den körs på vanlig 95 från macken, ja ventillyftarna är bytt, Citera
Claes CMC 1489 July 7, 2013 Report July 7, 2013 Känns som det är nå fel med bränslamappen, får för lite soppa alt. fel oct.Om du inte har en handdator till bilen, ta bort en batteripol 30min, o prova köra igen.Annars behöver du nog kolla felkoder. Citera
Recommended Posts