Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_129015
Ohh ok. Det begrepp inte jag trots rubriken...:rolleyes:

Ja det är inte lätt ibland, men frågan är - kommer bilen att dö?

Eller mer sofisktikerat, kommer bilen att gå igenom besiktingen då jag nu är på väg att ombesiktiga den idag?

Hade en 2:a på HC som låg på enorma 155 istället för tillåtna maxvärdet på 100.

  • Author
comment_129021
Värt ett försök när tiden är kort. Åker i slutet av månaden till Stockholm då ska jag visa vilken bil som bestämmer.. Så ser du en d5 awd med husvagn så får du passa dej haha.

Kom förbi på Safirgränd 11 i Hägersten så får jag se om det är nåt att ha ;)

  • Author
comment_129023
Tjena! Går knappast igenom om motorlampan lyser. Om du nollar den kommer den tillbaka direkt eller går det att köra ett tag med bilen? Tänkte om du kann nolla koderna utanför provningen.

Kan man tejpa över motorlampan på instrumentbrädan, svart eltejp tänkte jag????

comment_129026

Nu minns inte jag vad dem där koderna betyder men en vild gissning!

Har dem glömt stänga av de bakre lamdasonderna/syresensorerna i din nya tune.

Det måste dem göra! Alt att du kan göra det i din nya Xcalibrator.

I den gamla Xcal2 kunde man inte stänga av dessa själv utan mapparen fick göra det manuellt.

// Danne

EDIT:

Jag googlade lite snabbt.

Är nästan säker på att P0141 samt P0161 är de bakre sensorerna.

Bank1 Sensor2, Bank2 Sensor 2 borde betyda det.

Stäng av dina Rear O2 Sensors i din tuner.

Ändrade %s av %s (%s)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...