Kennpe July 16, 2013 Report July 16, 2013 Som sakt Per heter jag och bor i Åsbro med min familj. Har nu köpte mig en barndoms dröm, en Ford Mustang. 1973 Grande tror jag den heter. Allt är som sakt nytt för mig med allt runt om kring med beteckningar etc. Men jag lär mig fort. Det är en hyffsad bruksbil förtillfället men ska försöka fixa och dona så det blir en riktig pärla. Har just nu plockat isär instrumentpanelen för att få iordning på belysningen och att kupé fläkten ska snurra på. Men blir inte klok på elen bara. Lägger upp en bild på bilen. Det saknas en kofångare fram som jag försöker jaga efter. Citera
Anders Lindström July 16, 2013 Report July 16, 2013 Välkommen Per och grattis till Mustangen! 1973 är en trevlig årsmodell Citera
Snorre70 July 16, 2013 Report July 16, 2013 Hej å välkommen Per o en snygg mustang.ps kontakta VP part så kan dom hjälpa dig med en kofångare, troligen billigare att köpa nytt, pga över priser på beg, delar. ca 1500 kr för en ny o troligen 1000 kr för en gammal som ej är i ny skick. Citera
Kennpe July 16, 2013 Author Report July 16, 2013 Tack. Härligt ska kolla med VP part, tack för tipset. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 17, 2013 Report July 17, 2013 Välkommen. Stötfångare finns att få tag på till 71-73 och då är det den kromade som är ute på marknaden, det är däremot mycket svårt att hitta den gjutna Mach1 71-72, även 73ans Mach1 är svår, onödigt skrivande:think: Citera
Kennpe July 17, 2013 Author Report July 17, 2013 Oki. För jag är helst ute efter den som ser ut om plast om man kollar på bilder på nätet, men det kanske är den där hel gjutna som dem säger är jätte tung i gummi material. Det var tydligen mach1 som satt på förut men den tidigare ägaren hade slarvat bort den sa han . Eller så får man väl försöka ge sig på att göra en själv i glasfiber. Citera
Recommended Posts