alexGT September 24, 2015 Author Report September 24, 2015 Fått hem lite grejer som borde få ner tiderna på strippen. Har kört med original utväxling 3.31 som satt original. Beställde hem Ford racing 4.10 istället. Bilen gungade också lite fööör mycket så beställde nya ställbara konidämpare vilket borde ge lite bättre tider det med.Har även skaffat nya kattar och svetsat om den så dessa passat mot nya headersarna. Så vintern känns räddad[emoji1]Fick även tag i en ny glasfiberhuv som blev mattsvart då jag inte orkar matcha nya lacken! Får nog duga så länge.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
alexGT September 25, 2015 Author Report September 25, 2015 Tack. Haha precisSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
alexGT September 25, 2015 Author Report September 25, 2015 Idag blev det en heldag i garaget på en fredag, jag gillar flex[emoji3]Började med att montera av original huven.Ser trevligt ut utan huv..Sedan åkte nya huven på provisoriskt gäller att måtta ut hålen till huvlåsen samt inpassning.På plats permanent med huvlås på plats, skitig efter allt sågande.Och till sist en bild, dock lite mörk men idag renare[emoji3]Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
alexGT October 5, 2015 Author Report October 5, 2015 Körde lite dragracing på bivaröd flygfält igår, totalt 65 startande och många rundor slutade jag på en 8e plats totalt[emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
alexGT May 25, 2016 Author Report May 25, 2016 Här har det varit dött, men det har ju ändå varit vinter. Man tycker man borde göra massa saker under de mörka månaderna men det brukar jag sällan lyckas med. Lite har såklart hänt med bilen som blivit besiktigad och körd ett första race med för säsongen. Lite bilder har jag såklart[emoji3] Började med att plocka bort lite stötdämpare Ställbara koni runt om blev det Sedan var det dax att ta tag i avgassystemet, blev bytte till Long tube headers och racekattar Avslutar med några bilder från streetrace i Osby i lördags. Blev visst omslagspojke till nästa race i juli på Facebook med[emoji3] Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Xoggy June 5, 2016 Report June 5, 2016 Hur har det går för dig med besiktningar? Skruvar du av kompressorn eller har du hittat en snäll kontrolant? :) Citera
alexGT June 8, 2016 Author Report June 8, 2016 Hur har det går för dig med besiktningar? Skruvar du av kompressorn eller har du hittat en snäll kontrolant? :) Jag skruvar av den, 5 bultar bort, byta rem, byta spridare och lägga in original tune, tar ca 30 minuter[emoji3] Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera
Xoggy June 9, 2016 Report June 9, 2016 Ahh! ja, det verkar vara lite det som är modellen :) Åker du intercooler och hur gör du med den i så fall? Citera
alexGT June 10, 2016 Author Report June 10, 2016 Ahh! ja, det verkar vara lite det som är modellen :) Åker du intercooler och hur gör du med den i så fall? Ja jag kör en modell Stor turbonetics ic fram, men både den och tryckrören lämnar jag monterat vid besiktning. Den syns inte direkt pga plasten ovanpå. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
alexGT July 31, 2016 Author Report July 31, 2016 Hej. Körde lite streetrace i helgen, första repan ut gick bra, lite mycket hjulspinn men ändå helt ok. Andra repan ut laddades det lite mer gick av linjen med på tok för mycket hjulspinn, kastade i tvåan och skrammel skrammel. Lådras!! Har nu rivit ner lådan och kallt konstaterar att något drev gått åt skogen. Så har någon en ny låda, så hör av er. Är nu i full gång att plocka isär lådan, borde ju gå att få tag i nya drev tänker jag, och en låda i reserv är inte fel[emoji3] Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera
alexGT August 6, 2016 Author Report August 6, 2016 Så här såg det ut i lådan, 2ans växel rätt så rensad! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
mrv8 August 6, 2016 Report August 6, 2016 Ja verkligen rensad :-) Hoppas du får tag i kugghjulen eller kan det rent av finnas förstärkta hjul att få tag i? Blir lite nyfiken på hur den rasa. Var det när du hade växeln ikopplad helt och kopplingen helt ikopplad? Eller rasa den i växlingen när du koppla in? Citera
alexGT August 6, 2016 Author Report August 6, 2016 Rasade när jag kastade i 2an, för mycket spinn på bakdäcken, det var när jag körde streetrace, och med Slicks Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
alexGT August 20, 2016 Author Report August 20, 2016 Ja då är en ny låda inhandlad, köptes av en trevlig kille som dock svikit oss och köpt Corvette, nu var den rätt vass så man får väl förlåta honom[emoji3] han hade lite andra grejer med, så det blev fjädertornsstag och en linelock med. Så nu är det bara vänta på min stålomsbundna kopplingsslang som är påväg från staterna. Hoppas den kommer så jag får ihop bilen då det är blackrace i Älmhult den 11/9 [emoji3]Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Recommended Posts