jolle August 22, 2013 Report August 22, 2013 Hallå alla mustang vänner.Har en -65 ht med en -68 302.Bytt kamaxel (hydr) o lyftare för 350-400 mil sedan.Tickar hemskt mycket tycker jag.Har provat att justera men blir ingen skillnad alls.Även provat att justera på tomgång men det var ju lättare sagt än gjort.Hur skall man justera på bästa möjliga sätt?Skall prova byta bränslepump för att se om det är därifrån det kommer,men tror ändå inte det,låter som marraccas.Har railvippor,kan dom avge ett konstigt ljud när dom är slitna?Bytt olja till 20/50,ingen skillnad.Bara den håller sommaren ut ,bygger nytt i vinter. Citera
CMC-49 August 22, 2013 Report August 22, 2013 om du har en ventilkåpa som du kan kapa upp är det lätt att ställa på tomgång,spänn till de tystnar + kvarts varv tror jag blir bra. Citera
jolle August 22, 2013 Author Report August 22, 2013 Problemet är ju att det klapprar så mycket att jag inte hör när det är bra med justeringen.Skall prova en sista gång att justera på tomgång.Om jag drar ner för mycket,vad kan hända då? Citera
jolle August 22, 2013 Author Report August 22, 2013 Har justerat med bättre resultat men tickar fortfarande,men inte lika mycket.Uppstår ett lätt knackande ljud när man belastar den,skall kolla tändningen oxå så att det inte är spikningar.Visst skall den ligga på ca 8 grader? Citera
Recommended Posts