Jump to content

Tändningslås m.m Mustang Gt -95


janne49

Recommended Posts

Fick problem igår när jag skulle stänga av motorn . Nykeln bara snurrade runt och bilen gick ej att stänga av.

Fick rycka tändkabeln så motorn stannade. Har haft bort tändningslåset idag men problemet ligger inne i rattstången.

Nyckeln i tändningslåset påverker en slid som rör sig inne i ett spår som i sin tur reglerar ett reglage på en elkonsoll som sitter ganska långt ner. Det vi kommit fram till är att denna slid har gått av och har ingen kontakt med nyckeln. Ratten måste bort och sedan måste klumpen som sliden sitter i delas.

En otroligt dum konstruktion som gjordes under tre år sedan ändrades det.Hur som helst har någon varit ute för detta

tidigare ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Hej Janne,

Har en likadan kärra som du och årsmodell. Bytte till mig den ganska nyligen. Har kanske ett kommande likvärdigt problem.
Min startnycker fastnar ibland  i låset om man inte hittar rätt läge, något slitage misstänker jag. Då får jag försöka hitta rätt läge och det år trixigt med tanke på tappen man måste trycka fram för att nyckeln ska släppa......nåja kanske inte samma strul.

Har det löst sig och hur
Mvh //Björne

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...