Jump to content

Recommended Posts

(redigerad)

Har varit medlem på forumet ett tag men det var inte förrän i somras som jag blev fullvärdig medlem och efter mycket om och men så har drömmen gått i uppfyllelse. Det tog ett gäng resor runt om i landet innan jag hittade den "rätta", men när väl beslutet var gjort så handlade det mer om att det kändes rätt än att den ursprungliga kravspecifikationen var uppfylld, så nu står en -69 Ford Mustang Sportsroof inklämd i garaget.

Snabbfakta: vin 9R02H11***1, 63A I 2G 03L 71 2 1 (någon siffra/bokstav kan vara fel pga mycket färg på plåten)

Den är i dagsläget inte Lime Gold och kommer, i min ägo, aldrig bli det igen. Var första gången i trafik, enligt ett gammalt regpapper från DMV, i slutet på -68. Växellådan har mellan då och nu fått ett par extra drev som gjort att man snudd på ligger på tomgång i 100 blås på femmans växel. Trummor runt om utan servo och enhjulsspinn. 351W med bytta toppar sitter på som andas genom en 4-portare. Så mycket mer detaljerad kan jag inte vara, det är nästan pinsamt att säga, för jag har inga fasta tum nycklar och hylsor. Så jag har inte hunnit riva isär så mycket, inte för att jag behöver för den är i bra bruksskick, utan rent nyfikenhetsmässigt på exempelvis vad det är för toppar som sitter på. Rund dra bultskallar med millimeter hylsor eller skiftnyckel kommer helt enkelt inte på frågan.

Det finns lite smågrejer att pyssla med i vinter för att jag ska bli super nöjd, nu är jag riktigt j_kla nöjd för drömbilen står i garaget för f_n tro inget annat, men huven skulle behöva justeras lite, detsamma med skuffluckan, skallret i passagerardörren, styrservon som börjar brumma när det behöver ta i lite, tankmätaren ur funktion bla bla bla.

Hinner kanske ut någon vända innan snön faller i år, annars väl mött i framtiden!

Med vänliga hälsningar!

Thomas

post-3514-144839346987_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Lagt till bild.