Jump to content

Sökes: Bilder på min bil Lektyr 1977 (trol) Raggarbråken i Södertälje på uppslag.


Swen

Recommended Posts

Hej!

Lektyr skrev ett stort reportage om raggarbåket med assyrier i Södertälje som ägde rum i Juni 1977. Vill minnas att tidningen också var från 1977, möjligen 1978. På ett dubbelt sidigt uppslag i tidningen finns en svart/vit bild av en Mustang 1965 cab där det sitter folk på nerfälld cab med fötterna i baksätet. Man ser bilen snett framifrån och även nr skylten syns förutom första bokstaven, det som syns är ND 123 och min bils reg nr är FND 123. Jag läste tidningen på ett nattskift på jobbet runt 1982 och lade märke till min bil men olyckligtvis blev jag hastigt kallad ut på jobb och lade ifrån mig tidningen bara för att upptäcka att den var spårlöst borta när jag åter kom in igen. Har du tidningen så är jag naturligtvis intresserad av att få köpa den eller hel årgång om så krävs. Du kanske till och med var med i bilen, ägde den på den tiden eller känner till ngt om den. Hör gärna av dig jag är tacksam för all info och gärna en tidning. Vänligen Swen ragtop64@hotmail.com eller här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Har du kollat på webben? Det brukar finnas flera som säljer gamla tidningar. Jag hittade två med den enda 65 Shelby som fanns i Sverige 1965

och ägdes av bl.a. Tom Trana SFM5S070. Hittade också en artikel åt en kille i Spanien som ägde en 67:a Shelby GT500 som kommit dit 1967 för en bilutställning.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...