Lars Oscarsson cmc383 October 22, 2013 Report October 22, 2013 Hej.I området 2005- är jag ny, men som sagt tekniken har stått stilla, det är fortfarande ratt och fyra hjul.Jag har ett irriterande klonk i bakvagnen när jag lägger i R eller D, jag har bytt lower Control arm samtupper Control arm. Men som alltid måste man tydligen välja fel bussningstyp, upper Control arm harplast bussning i ena änden kaross och gummityp i andra änden (fästet på bakaxeln).Nu tror jag att eftersom plaständen är stum och att andra änden har gummi så blir det gummibussningen som får jobba och där av klonk.Nu skall jag riva ner staget igen och ersätta med gummi istället för plast även i andra änden, här kankanske klonket ligga:confused:.Var vill jag komma, jo tänk först och skruva sen, jag har helt enkelt bara varit så tänd på att byta tilluppdaterade grejor (Plast) och gått på pumpen. Som man säger ofta numera, gör om och gör rätt så blir det enklare och mer problemfritt.Har fler haft eller har detta problem så är jag väldigt glad att få höra om detta. Citera
Badmanners October 27, 2013 Report October 27, 2013 Om du tar en titt på det övre fästet så ser du att det är en 12 mm bult men att hålen är 14 mm. Svetsa på 2 st brickor med 12 mm hål så blir det bättre. Dock så klånkar det faktiskt det det finns ett inbyggt spel på 15 grader i bakaxel Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 28, 2013 Author Report October 28, 2013 Hej.Tack för ditt svar, jag har mekat lite , byte undre bärarm höger den vänstra är ny och jag har som jag skrevtidigare även bytt den lilla s.k. upper Control arm, lik f-bannat klonkar det till vid växling R-D eller D-R.Vad jag vet är det oftast gamla Klassiska Mustangbakaxlar som klonkar pga slitage i krondrev mm:lolno:. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.