ducati Posted November 4, 2013 Report Share Posted November 4, 2013 Köpte bilen förra året.Importerad och renoverad av Rolands Mustang.Förra ägaren vann även några priser för bilen.Förra vintern byttes bussningar och diverse saker i framvagnen.Nu ska även stötdämparna och fjädrarna bytasSen ska den här in istället för orginal 289:a351W, bromsad till 310hk/359lbs/ft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted November 4, 2013 Report Share Posted November 4, 2013 Tjusigt:thumbup:/Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted November 4, 2013 Report Share Posted November 4, 2013 Mycket snygg, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted November 5, 2013 Author Report Share Posted November 5, 2013 Det jag börjat med är att byta klädsel och dynor på stolarna.Jag köpte TMI´s Sport R paket, stolarna ska vara extra skålade, men jämför med sportstolarna i min nya passat är de inte speciellt skålade Gamla stolen hade nån typ av plyschklädsel. inte så snygg men bekväm på sommarenHär är den nya, ser riktigt bra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Snyggt:wave:/Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Snyggt, ja det är det verkligen, men jag tycker att man skall behålla original och kanskeköpa extra stolar, originalet höjer värdet och det är ju ganska lätt att byta hel stol.Häng mig inte, jag bara tycker så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted November 25, 2013 Author Report Share Posted November 25, 2013 I helgen blev det lite gjort, den gamla motorn plockades urinte helt lätt att få ut motorn från motorutrymmet, min kran lyfte inte tillräckligt högt och jag fick sänka ner bilen väldigt mycketMen till slut kom den ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted January 7, 2014 Author Report Share Posted January 7, 2014 Den nya motorn sitter i,dock visade det sig att det läckte in kylarvätska från toppen, Så nu är topparna på planing och genomgång.Trist att det inte märktes något vid motorbromsningen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted April 14, 2014 Author Report Share Posted April 14, 2014 Det visade sig att orginaltopparna hade sprickor som nån jäkla tomte försökt täta med kemisk metall, så när jag var i USA passade jag på att köpa nya aluminiumtoppar där.När bilen sen startades gick den inte speciellt bra, så jag lämnade in den till US Car service så att Inge Ellburg fick kolla igenom den. Han har hittat diverse saker som inte var helt ok, så jag får se vad som kommer att göras på bilenNågra bilder, som blev konstigt roterade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan HT-66 Posted April 14, 2014 Report Share Posted April 14, 2014 Det visade sig att orginaltopparna hade sprickor som nån jäkla tomte försökt täta med kemisk metall, så när jag var i USA passade jag på att köpa nya aluminiumtoppar där.När bilen sen startades gick den inte speciellt bra, så jag lämnade in den till US Car service så att Inge Ellburg fick kolla igenom den. Han har hittat diverse saker som inte var helt ok, så jag får se vad som kommer att göras på bilenNågra bilder, som blev konstigt roterade...[ATTACH=CONFIG]29581[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]29582[/ATTACH]F-n så trist med motorn. Var den begagnad? lr ny byggd? Kan du inte reklamera?Hoppas du får snurr på motorn.mvh Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted April 15, 2014 Author Report Share Posted April 15, 2014 Motorn var begagnad, och gick bra vid bromsningen.Hursomhelst är det dyrt att köpa billigt ibland. I efterhand så borde jag nog bett en firma bygga ihop nåt, det hade nog inte blivit dyrareDet var dåligt och svajigt vacuum i motorn, därför gick den dåligt.Det stora problemet var att kamaxeln var för mekaniska lyftare, men jag hade hydrauliska, det ska tydligen gå att köramen Inge rekommenderade att vi sätter i rätt kam och nya lyftare.Sen så var förgasaren tätad med silikon, så vi kommer använda min gamla Edelbrock istället för Demon förgasarenSen läckte ett grenrör eftersom det var för smog-toppar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted May 6, 2014 Author Report Share Posted May 6, 2014 Nu börjar det bli ordning på allt till slut.Kamaxeln var trots allt för hydrauliska lyftare, och borde funkat ganska bra. Dock behövde den en annan turbin och lägre utväxling.Sen byttes vattenpumpen till en med utloppet på rätt sida så jag slipper ha ett hemmameckat kylrörDet som återstår är att när motorn är kall tvekar den när man gasar. Det var ganska mycket skräp i förgasaren och packningarna har bytts.Det blev bättre men inte 100. Får se i morgon om US Car service fått ordning på det.Jag funderar ändå på att köpa ett EFI system när jag åker till USA i sommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati Posted May 12, 2014 Author Report Share Posted May 12, 2014 Nu går bilen 100% bra till slut, Inge fick pula en del med förgasaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.