Jump to content

Micke "trucker" från X län ingen stang ännu


Recommended Posts

Hoppas få tag på en Mustang till sommaren,har snöat in helt på 65-66 helst i strikt originalskick.

Lite om mig,har egen "hobbyverkstad" med bla lyftar,däcksmaskiner,och en rejäl drös med verktyg.

Har skruvat bil hela livet och speciellt bmw,har några gamla 02or bla en tii touring i kalasskick,och en 1502tic gatregad,och även en Volvo 264GL-75 i orört originalskick.

Men känner att det är dags nu för en vändning i livet,dags att köpa Mustang.

Har tittat in med jämna mellanrum på detta forum och måste säga att jag gillar både upplägg och stämning.

Mvh/Micke

Link to comment
Share on other sites

Välkommen hit Micke ! :thumbup:

Klart att du ska ha en Mustang. Med din "hobbyverkstad" och erfarenhet har du möjlighet att välja i vilket skick (inköpspris) du vill börja vilket gör det lättare att hitta en pärla. Vill du kunna köra under restaureringen så kan du göra en rullande renovering ;)

Om du känner att en total "nuts and bolts" renovering är din grej väljer du den vägen.

Om du vill ha ett färdigt exemplar så finns det åxå att finna både här och som import.

Ta dig en funderare och fråga på här på forumet.

Lycka till! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Snygg rätt val, enligt mig, jag tycker 67 o 68 är dom snyggaste modellerna, o så klart rätt färg oxå.

Är det en GT eller en clone eller är det kanske en Sprint B. Grattis o varmt välkommen till forumet.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jag tänker nog också använda Nordtrafik. Jag har hittat ett par andra företag som skulle kunna ta hem en bil lite billigare, men det kräver mer tid och engagemang från min sida... Ett par tusen för att slippa bekymra mig om jag har rätt papper, rätt försäkring osv, det kan det vara värt. Jag har fått samma råd från en kompis som tog hem ett par Sonetter (SAAB vet ni...), han gjorde allt kringarbete själv, men sparade mycket lite på det...

Link to comment
Share on other sites

Ok, jag har en internet-bekant, Chip Lamb, som jag haft att göra med genom mitt SAAB-hobbyande de senaste 15 åren. Han bor på östkusten, och har massor av bilrelaterade kontakter. Han hjälper oss att titta på och provköra möjliga objekt. Det står lite still just nu, för han är på semester i Paris tills på onsdag. Jag är liiiiite otålig. Letar och tittar på nätet efter lämpliga objekt, samtidigt som jag vet att han kan hitta en bättre bil åt mig ändå :-), men det hjälper till att hålla suget på en rimlig nivå, att titta på bilder, jämföra och drömma.... Snart så!

Link to comment
Share on other sites

Fan va trevligt min kommer oxå i från Washington, (Lorton, Virginia, ca 27 min från Washington

där har den varit mellan 1968 till 2012 sedan en kort sväng till Miami sedan till mig i Uppsala.

Har varit svårt att få reda på info om min bil, då den förta ägaren inte finns kvar!

o efter detta blev den stående i en lada i många långa år! O enligt metaren har den bara rullat ca 5500 miles. ca (8850km)

O det kan stämma! men då man inte kan få någon info om detta får man ta det med en nypa salt!

Men ett gott råd försök få hjälp av den du köpt den att leta reda på så mycket info du kan,

det kan vara värt den dagen du kanske får för dig att sälja!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...