trucker January 4, 2014 Report January 4, 2014 Hoppas få tag på en Mustang till sommaren,har snöat in helt på 65-66 helst i strikt originalskick.Lite om mig,har egen "hobbyverkstad" med bla lyftar,däcksmaskiner,och en rejäl drös med verktyg.Har skruvat bil hela livet och speciellt bmw,har några gamla 02or bla en tii touring i kalasskick,och en 1502tic gatregad,och även en Volvo 264GL-75 i orört originalskick.Men känner att det är dags nu för en vändning i livet,dags att köpa Mustang.Har tittat in med jämna mellanrum på detta forum och måste säga att jag gillar både upplägg och stämning.Mvh/Micke Citera
Anders Lindström January 4, 2014 Report January 4, 2014 Välkommen hit Micke ! Klart att du ska ha en Mustang. Med din "hobbyverkstad" och erfarenhet har du möjlighet att välja i vilket skick (inköpspris) du vill börja vilket gör det lättare att hitta en pärla. Vill du kunna köra under restaureringen så kan du göra en rullande renovering Om du känner att en total "nuts and bolts" renovering är din grej väljer du den vägen. Om du vill ha ett färdigt exemplar så finns det åxå att finna både här och som import.Ta dig en funderare och fråga på här på forumet.Lycka till! Citera
trucker January 5, 2014 Author Report January 5, 2014 Tackar för detHåller på och förhandlar med en kille från staterna nu,återstår att se hur det går.Mvh/Micke Citera
Stefan Johansson January 5, 2014 Report January 5, 2014 Fler som trillar dit, härligt! Välkommen in Citera
trucker January 29, 2014 Author Report January 29, 2014 Då var man ägare till denna -68 återstår bara en lång väntan innan den anländer.Mer info kommer då,,, Citera
Snorre70 January 30, 2014 Report January 30, 2014 Snygg rätt val, enligt mig, jag tycker 67 o 68 är dom snyggaste modellerna, o så klart rätt färg oxå.Är det en GT eller en clone eller är det kanske en Sprint B. Grattis o varmt välkommen till forumet. Citera
MustangDriver January 31, 2014 Report January 31, 2014 Välkommen till Mustang gänget !Snygg bil du inhandlat !Är själv ny i Mustang sammanhang sedan sommaren 2013Cragar S/S fälgar ser jag....... 14 el 15 tum ? Citera
Obscure February 4, 2014 Report February 4, 2014 Läcker! Ser ut som en 67:a jag nästan köpte för 20 år sedan... Grattis! Citera
trucker February 6, 2014 Author Report February 6, 2014 Kul att ni gillar stangen,kommer mer info så småningom,vill ha vår nu. Citera
Obscure February 6, 2014 Report February 6, 2014 Micke - 2 frågor; vart har du köpt den? och, vem ska frakta hem den? (USA antar jag?!) Citera
trucker February 6, 2014 Author Report February 6, 2014 MustangDriver: Fälgarna är 15tumObscure:Den är köpt i Washington och kommer att gå med Nordtrafik Citera
Patrik Mustang67 February 6, 2014 Report February 6, 2014 Schysst bil! Välkommen. Ser fin ut. En fråga. Köpte du den osedd? Tog själv min bil från USA och är mycket nöjd. Citera
Obscure February 6, 2014 Report February 6, 2014 Ok, jag tänker nog också använda Nordtrafik. Jag har hittat ett par andra företag som skulle kunna ta hem en bil lite billigare, men det kräver mer tid och engagemang från min sida... Ett par tusen för att slippa bekymra mig om jag har rätt papper, rätt försäkring osv, det kan det vara värt. Jag har fått samma råd från en kompis som tog hem ett par Sonetter (SAAB vet ni...), han gjorde allt kringarbete själv, men sparade mycket lite på det... Citera
trucker February 8, 2014 Author Report February 8, 2014 Jo den är köpt online,dock med riklig info och mkt tjat. Citera
trucker February 8, 2014 Author Report February 8, 2014 Per-Erik: Jag skötte om allt på andra sidan genom Kristine på Aladdin Freight,och dom jobbar med Nordtrafik så det är ju smidigt.Bilen är nu på g till hamn med Aladdin troligen nästa vecka. Citera
Obscure February 8, 2014 Report February 8, 2014 Ok, jag har en internet-bekant, Chip Lamb, som jag haft att göra med genom mitt SAAB-hobbyande de senaste 15 åren. Han bor på östkusten, och har massor av bilrelaterade kontakter. Han hjälper oss att titta på och provköra möjliga objekt. Det står lite still just nu, för han är på semester i Paris tills på onsdag. Jag är liiiiite otålig. Letar och tittar på nätet efter lämpliga objekt, samtidigt som jag vet att han kan hitta en bättre bil åt mig ändå :-), men det hjälper till att hålla suget på en rimlig nivå, att titta på bilder, jämföra och drömma.... Snart så! Citera
Obscure February 8, 2014 Report February 8, 2014 Förresten Micke, köpte du den i Staten Washington, eller i huvudstan? Citera
Snorre70 February 8, 2014 Report February 8, 2014 Fan va trevligt min kommer oxå i från Washington, (Lorton, Virginia, ca 27 min från Washingtondär har den varit mellan 1968 till 2012 sedan en kort sväng till Miami sedan till mig i Uppsala.Har varit svårt att få reda på info om min bil, då den förta ägaren inte finns kvar! o efter detta blev den stående i en lada i många långa år! O enligt metaren har den bara rullat ca 5500 miles. ca (8850km)O det kan stämma! men då man inte kan få någon info om detta får man ta det med en nypa salt!Men ett gott råd försök få hjälp av den du köpt den att leta reda på så mycket info du kan, det kan vara värt den dagen du kanske får för dig att sälja! Citera
trucker February 9, 2014 Author Report February 9, 2014 Den är köpt från staten Washington,men bilen har rullat i Arkansas Fayetteville under större delen av sitt liv Citera
Recommended Posts