Drivax January 20, 2014 Report January 20, 2014 Hej satt i drivaxlarna med nya lager och packningar fick ca 1-2mm i axialspel antar att det inte ska vara någonting brickorna är hyfsat plana någon tiondel kanske det går att få imellan tänker att enda chansen är att svarva chips och lägga innanför lagerna eller ta bort packningarna för lagarna kläms ju fast med brickan annars snurrar ju dom med eller ska dom monteras med cylindrisk fastsättning????? Citera
mhdin January 20, 2014 Report January 20, 2014 Vad talar du om för bakaxel kan ju va kul o. veta. Citera
Drivax January 21, 2014 Author Report January 21, 2014 Hej fords 9 tumSkickat från min GT-S7710 via Tapatalk Citera
Drivax January 21, 2014 Author Report January 21, 2014 Hej har nu mätt upp spelet och det va inga mm det handlade om 0'3 ena sidan och 0'7 andra få se om jag svarvar shims eller rationaliserar bort den ena packningen som är 0'9 mm och ersätter den med packning på tub hade jag fått göra om detta hade jag pressat brickorna som håller hjulagrena på plats innan jag monterade tillbaka dom och kanske det bara beror på färgen original va bakaxel målad ihopmonterad nu är delarna målade för sig. Tack och hej Citera
Drivax January 26, 2014 Author Report January 26, 2014 Svarvade shims och nu blev det skitbraSkickat från min GT-S7710 via Tapatalk Citera
Recommended Posts