Bigens February 11, 2014 Report February 11, 2014 Funderar på att köpa min första Mustang.En Cab runt 2010. Vad bör jag tänka på, vad är viktigt att veta?Har förstått att i princip alla bilar är importerade, stämmer det?MvhFredrik Citera
Obscure February 11, 2014 Report February 11, 2014 ...det stämmer nog. Det finns två "nya-retro" karosser, 2005-2009 och 2010-2014. Lite skillnader i design, som jag iallafall inte tänkt på innan jag började leta efter en egen bil. Kolla så att bilen du funderar på att köpa har "carfax" från USA, sen innan importen, och se så att den är ren, utan skador och så. Sen bara normalt detaljstuderande av bilen, så att allt ser ut att hänga ihop som det ska. Jag är inte någon expert på detta alls, men lita har jag hunnit plocka upp......annars kan du ju leta bil i USA och importera själv. Ganska enkelt och relativt billigt med tanke på att dollarn är rätt låg. Autotrader.com har en massa bilar, Nordtrafik.se är duktiga på frakten och så... Citera
Daniel Linde February 11, 2014 Report February 11, 2014 Allt är import även dom som sälja på firma. Ford börjar sälja själv med 2015 årsmodell.Carfax!!!!!! Citera
Palle W February 11, 2014 Report February 11, 2014 Allt är import även dom som sälja på firma. Ford börjar sälja själv med 2015 årsmodell.Carfax!!!!!!Mja det är väl inte rätt? Osterman och Hedbergs sålde Mustanger ett tag på 60-talet.http://www.mustangclubsweden.org/archive/index.php/t-5348.html? Citera
Bigens February 18, 2014 Author Report February 18, 2014 Tack för svarEn annan fundering: Det finns tydligen 2 olika V6-motorer. En 4 liter, och en 3,7 liter beroende på årsmodell. Någon som man bör föredra, eller funkar båda?Jag har fått kontakt med en svensk person i Florida som jobbar med import till Sverige. Florida Carcenter. Vet ej om det är ett alternativ, men ska kolla upp det.MvhFredrik Citera
javelin70 February 18, 2014 Report February 18, 2014 Tack för svarEn annan fundering: Det finns tydligen 2 olika V6-motorer. En 4 liter, och en 3,7 liter beroende på årsmodell. Någon som man bör föredra, eller funkar båda?Jag har fått kontakt med en svensk person i Florida som jobbar med import till Sverige. Florida Carcenter. Vet ej om det är ett alternativ, men ska kolla upp det.MvhFredrikJag skulle nog utan tvekan välja 3,7:an som kom 2011, den är ju riktigt rapp (0-100 under 5,5s) - inte illa för en sexa. Min gamla 5.0 v8 hänger ju inte med :-(Micke Citera
Recommended Posts