Jump to content

Varning för gratis stenskottslagning


Palle W

Recommended Posts

Fick ett litet stenskott ca 4mm, i nederkanten av rutan på min Ford Focus.

Jag har nyligen bytt rutan i höstas, som har värmetrådar och regnsensor inlagda i rutan.

Men reklamen erbjuder gratis lagning av stenskott.

Så jag bokade tid hos Ryds Glas, och lämnade in bilen.

När de jobbade med rutan, berättade kundmottagaren att det finns en risk att det inte går att laga ett stenskott, utan rutan kan spricka!!!

Vad säger man då? Ta ut bilen från verkstaden??

OK fortsätt sa jag tyvärr.

Efter 10 minuter fick jag besked att rutan spruckit!! Tyvärr!!!

En lång spricka i rutan, som innebär att jag måste byta igen!

Självrisk på 2 500 kr åker jag nu på.

Jag hade kunnat leva med denna lilla stjärna i nederkanten mitt i rutan.

Så ta en funderare innan ni åker in till "glasmästaren", som kanske inte fixar ett gratisjobb.

Link to comment
Share on other sites

Detta var jag ut för i våras med. Fick ett stenskott på min passat och for till lokala bilglas butiken för att få det fixat. De sa där att med största sannolikhet går rutan sönder och måste bytas. Han gav mig möjligheten att komma senare när gatorna är sopade och försöka fixa den men den lilla stjärnan är kvar i rutan och den retar inte mig mera. Han sa att vissa bilmärkes rutor går till 90% sönder.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Lägger in en komentar, jag arbetar på en bilfirma (av större modell) vi har full verksamhet och

då också bilrutor som byts och lagas.

Dom två killar som jobbar med detta är i mina ögon proffs på det dom gör, för det första så

ser dom direkt om rutan går att laga, dom gör det inte om det finns tveksamheter.

Dom lagar väldigt många rutor och byter massor, så vad vill jag ha sagt, håller med första

inlägg, byt Bilglasfirma.

Tyvärr är det idag massor som inte skulle ha firmor, dålig kunskap i ämnet brukar tyvärr

vara mer och mer vanligt.

Ett exempel när vi ändå pratar bilar är alla dessa tveksamma rekondfirmor, vad kommer

dom ifrån, växer upp som svampar, jag har sysslat med bilrekonditionering sedan 1996 och

kan ibland inte förstå vad fordonsägare betalar för, det är i bland katastrofdåligt gjort, men

betalt får dom:evil:.

Pladder igen från mig.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...