Jump to content

Ny medlem från Västkusten. Eje. Bilsökande före detta Alfisti.


Recommended Posts

Hej!

En 44-åring ifrån Bohuslän. Numer Stenungsund sedan 4 år. Jobbar inom processindustrin, skiftgång sedan 25 år.

Har alltid haft bil och flyg intresse. Har kört mycket Alfa Romeo sedan unga år. Skruvat svetsat lackat krängt och svurit på det som behövts.

Sista åren kördes det Audi men insåg att livet måste vara roligare än så.

Sålt Audi'n och letar just nu efter en nyare Mustang 2010 eller senare. Det blir den första Mustangen för mig och började leta V6'or, har nu blivit övertalad och insett att det skall vara V8 för att ge allt en chans.

Bilder är kul och intressant, uppskattar mycket alla dom som lägger upp på forumen. Men just nu har jag inget objekt att visa, men lovar att det kommer så fort jag har gjort ett köp :)

Kan iof lägga upp nästan 10 bilar som jag varit och tittat på, haha! :rolleyes: Ni får en bild på vinterbilen så länge...

Ett forum är av stort värde för mig, enkelt och trevligt att träffa jämlikar och dela erfarenhet, hjälpa, stötta och glädjas.

Sååå... hoppas att snart kunna komma med en egen Mustang och inte bara vara en Wannabe.

post-8355-144839396232_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Åh, en av mina drömbilar!

Jag vet att jag är lite störd men PT Cruiser är en vacker bil. Synd att man glömde motorn när man byggde den. Jag hade pengarna i bakfickan och gjorde mitt bästa för att stå ut med att bilen bara fnös åt mig. Så det blev ingen PT den gången.

(tapatalk)

Link to comment
Share on other sites

Välkommen - själv bara varit medlem i dryga månaden, och musse-ägare sedan 2 veckor (2005 GT). Vi gjorde också resan V6-V8, och extremt glada att vi köpte en V8... Lycka till i letandet!

Link to comment
Share on other sites

Hej och tack :)

Jag är uppenbarligen ännu mer störd för jag köpte en ;) . PT'n med 2.0l maskin och automat är ingen Killer direkt.... Drar soppa som en fullsize men bränner den nog mest för värmen är fenomenal. Komforten och utrymmena är sjyssta.

Alltid tyckt dom är lite roliga o retro men efter läst spaltmeter med deras problem, rost, elfel och allmänt kaos så avstod jag dem på den tiden dom kom ut. Köpte den som en utmaning och för att ha något att greja med, lovar att man får försvara sig dagligen mot "förståsigpåare" "Bilvetare" förståndigabilägare och sambon... :rolleyes:

Trevligt Per-Erik! Såg er bil som ni äntligen fick köpt efter lite tappade sugar. Mkt fin! Skönt att höra fler har varit inne på andra tankar innan man kommer på att det kanske borde vara V8'a. Ser fram emot en egen pärla nu :D

Cheers! Eje

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till klubben, Eje!! ;)

Tack Robin ! :)

Det kan bli lite rörigt med många forum, men mångfald skall ju vara bra, haha!

Ha det gott!

E-Man

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

post-8355-144839465174_thumb.jpg

Hej! Har ju alldeles glömt att uppdatera mitt inlägg om att en Mustang har funnits :)

En 2010 GT Grabberblue med lite trevliga extra detaljer, mycket glad och nöjd !

Inköptes i slutet av mars lagom som 45 årspresent ;)

hoppas på en fortsatt solig och fin sommar! Rock On!

post-8355-144839464187_thumb.jpg

post-8355-144839464451_thumb.jpg

post-8355-144839464643_thumb.jpg

post-8355-144839464948_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...