Jump to content

Ny medlem från Östersjöns pärla - Öland


Recommended Posts

Tjenare!

Anmälde mig egentligen som medlem främst för att jag tänkte posta lite bilder på Mustanger som dykt upp här på Öland på alla bilträffar.

Har ägt "ett antal" jänkare eftersom jag dels bott i Los Angeles, Kalifornien i slutet av 70-talet o tog med mig den bilen hem jag mer av en slump köpte - en Cheva Impala cab -66 men en tidigare ägare o med endast knappa 4000 svenska mil på mätaren. Kom o körde med en hyrbil i San Francisco då jag fick se en äldre man kliva ur bilen utanför en bilfirma. Stannade till för att titta på bilen o då visade det sig att han köpt bilen samma dag som han blivit pensionär (1966) men hans fru tyckte att han skulle göra sig av med bilen p gr av ålders- o sjukdomsskäl. Han besökte alltså bilfirman för att försöka sälja bilen till dom. Men istället köpte jag bilen fast bilfirman hjälpte till med alla papper. :)

Har sedan varit i USA ett flertal gånger o köpte fullsize jänkare som Cadillac Eldorado 50- o 60-talare liksom lite mer sportigare bilar som Challanger, Charger, Cuda o Corvette m fl. Har däremot hitintills faktiskt aldrig köpt någon Mustang. Men det beror helt o hållet på att jag inte stött på någon jag tyckt varit tillräckligt intressant. :(

Men jag tycker Mustangen... o då naturligtvis de äldre i första hand... MACH 1 är en favorit... är otroligt fina. Kan bli nästa köp i USA fast bilarna liksom gamla Corvetter är otroligt dyra om de är i fint skick.

Men i vart fall... tanken är att jag framöver ska posta lite bilder på Mustanger. Kan man lägga bilderna direkt på mustangclubsweden.org server? Lämplig storlek på bilderna? Bilderna som ligger på DEVIANTART.COM på länken nedan ligger i 2000 pixlar i bredd o är väl mest avsedda för de som kör med 1080 Full HD skärmar på minst 26".

Cheers...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...