Jump to content

Recommended Posts

undrar om det är någon som provat att köra med 10 tums turbin till en c6 och 351 4v och med 3.00 där bak, är nyfiken på detta. måste göra något då bilen är ganska trög i starten, för sedan vid ca 3000 varv vakna till liv och det rejält.

Link to comment
Share on other sites

Har alldrig provat en 10" men den har väll ett stall på ca 2800-3200 varv och åker du med en 3,0 så lär turbinen sliran och motorn varva när du ligger i 80-90km = inget bra val.Sätt i en 3,5-3,7utv och en 11" turbin så får du ett stall på ca 2300-2500 = turbinen slirar inte när du åker i 80-90 samtidigt som du får ett mycket bra axeleration.Jag lovar dej att det kommer att kännas som 75hkr till i motorn.

Men det framkommer inte om du ska använda bilen för gatkörning eller race.

Link to comment
Share on other sites

Jag är nästan 100 på att det ska vara 10'' orginal på 351C 4V

Såg på Morgan Roos orginal 351C 4V att den har 10'' som orginal

Själv har jag just nu en 10'' med 3000 stallspeed och 3.5 i utväxling och det är perfekt.

Samma turbin har jag kört med 2.9 utväxling och det är inga problem alls det heller.

Se bara till att du har en riktig oljekylare då mer värme genereras

Link to comment
Share on other sites

Det var ju bra att få veta att det sitter en 10"på 351C4V då behöver jag inte beställa en ny turbin då jag har en sådan motor.

Jag kanske har fel när det gäller turbiner men när du har en tex 3,0 utv och har en 10" turbin så kan man jämföra med en manuell bil som slirar på kopplingen vid 80-90 km.Så har det varit på min förra och är det på flera bilar här hemma och då är det inte bara Fordar utan en del andra fabrikat både hårt trimmat och moderat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...