August 4, 200421 yr comment_8676 Hej hej! Då har man fått rätt på dörren, rostlagat, primat och lackat. Monterade dörren idag. Det mesta gick bra, tills man kom till fönstret. 1. Ska man montera "fönsterlistorna" (de som torkar fönstret.... typ) innan eller efter man monterar/t fönstret??? (Gör man det innan för man problem att montera fönstret, gör man det efter får listorna inte plats)2. Efter många om och men fick man i fönstret. Nästa problem var att det inte gick att veva upp den helt. Det blir ett gap som blir större och större ju längre fram man kommer. Hela rutan lutar framåt, vilket gör att det finns spel på flera cm!! Det går altså att trycka och dra fönstret fam och tillbaka..Jag har letat i böcker, demonterat, monterat och svurit... men det blir inte bättre! Nu vänder jag mig till er i ett sista desperat försök att fatta vad som försigår med mitt fönster!! Det ända jag kan fatta är att jag fattas (troligtvis) många delar.OBS. detta gäller bara förardörren... änsålänge.Tack!
August 5, 200421 yr comment_8681 Hejsan, jag har precis gjort samma sak på en 70 cab. för att få dit fönsterlisten så skall du ta bort dörrstoppet längst ner i dörren, det är en gummidämpare som fönstret "landar" på när du vevar ner.Andra frågan kan vara att du inte har satt dit vevmekanismen riktigt rätt på min sitter det en kortare arm som måste sitta åt rätt håll, är det samma sak på andra sidan du kanske har satt dit hela mekanismen till fel dörr.Lycka till Kenneth cmc 1439
August 5, 200421 yr Author comment_8688 Hej! Gummistoppen... såklart... Vad dum i huvudet man kan vara!?! Tack så mycket !!!Men det andra problemet kvarstår. På pass. sidan är det ok, inte perfekt men ok. Men på förar sidan är det helt åt hel..