Jump to content

Recommended Posts

Jag undrar om ni har några tips inför mitt motor byte i min bil.

Jag har en renoverad 429 motor som jag ska montera under hösten.

Men jag vet inte om det blir så mycket plats kvar så att man ha headders.

allting går, med vilja, våld och vaccelin....

det är mkt stök med att få dit headers, men en kompis tog chevas och "moddifierade" om dem. han höll på bra länge vet jag. ska göra samma i min 71 i vinter, men har ju lite mera utrymme.

Man kan även köpa färdiga kit från USA för att monter 429/460 i 67-70 Mussar. Dessa inkluderar motorfästen och headers. Har dock ingen egen erfarenhet av dessa kit. Dock verkade det svårt att få plats med allt på höjden dvs att kunna stänga huven. Kolla in gruppen 429-460Stangs på groups.yahoo.com Där diskuteras konverteringar av 67-70 Mussar till 429/460.

Hur som helst behöver man kapa i stötdämpartornen för att få plats, men det blir ändå trångt. Kolla in Project 460 på denna sida http://www.fordmuscle.com/archives/projectcars.shtml för lite inspiration. Jag tror dem använder ett kit med headers och motorfästen.

Lestat:

Vilka cheva headers använde din polare? Jag skulle behöva lite tips till min -69 med 460 som flåsar något ansträngt genom omsmidda grenrör.

Lestat:

Vilka cheva headers använde din polare? Jag skulle behöva lite tips till min -69 med 460 som flåsar något ansträngt genom omsmidda grenrör.

ska ta och höra med honom, så informerar jag dig sen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...