JoDa June 27, 2014 Report June 27, 2014 Hej Någon som har kopplat in en blinker splitter för att separera broms och blinkers signal, jag har köpt en sådan av Cartown, har kopplat in den efter alla konstens regler, (och alla andra regler också) kan bara inte få den att funka, var för sig funkar det utmärkt (om jag blinkar så blinkar rätt lampa om jag bromsar så lyser rätt lampor) men inte broms och blink tillsammans, då kör den på orginalvis, dvs slutar blinka med blinkersen och börjar blinka med bromsljusen, om ingen har provat detta så tar jag tacksamt imot Grufman omkoppling för EU ljus, har läst om den här, men hittar ingen beskrivning. Citera
RoTe June 27, 2014 Report June 27, 2014 Den där boxen är relativt okänd så du måste komma med mer info om vi ska kunna hjälpa till. Citera
JoDa June 27, 2014 Author Report June 27, 2014 Bilen är en Mustang GT Conv 2006, blinker splittern, lite svårt att förklara en liten magisk låda, man ska koppla in 12v, jord samt ingående bromssignal, samt centralt bromsljus, ur lådan får man då separat broms och blinkers signal på var sin tråd, jag skulle kunna skicka bild på splittern samt elschema hur det ska funka, men tror igentligen inte att någon kommer att bli klokare av det, tänkte mer om någon redan testat detta och kunde komma med tips.Planen nu är väl att skippa denna (kanske fel på den) tänkte annars om någon har en beskrivning på hur man meckar om SJB (vet inte ens var den sitter) då får man ju signalerna enligt det schema som cirkulerar, eller är det bara Grufman och dyl som kan vet hur, vad som ska göras i boxen.Illafall Många tack för svar Citera
RoTe June 27, 2014 Report June 27, 2014 För en som sysslat lite med PIC osv är det inte raketforskning att få en dylik låda att fungera. Men var felet ligger är ju omöjligt att säga över internet... Citera
peter-hnr July 5, 2014 Report July 5, 2014 Jag har installerat cartowns box i både Mustang och Camaro utan problem.Kolla på deras FAQ, det är väldigt tydliga installationsanvisningar.Om inte du får till det så be att få byta box, det kan ju ha hänt något med den.Felet du beskriver låter som att den inte har permanent +//P Citera
Recommended Posts