Micke B August 16, 2004 Report August 16, 2004 Har en del frågor angående delar från usaSäg att jag har hittat delar från en firma i usa.Vad händer efter att jag gjort min beställningen?Ska jag bestämma hur och vem som fixar hem grejerna till mej?Eller går det automatiskt eftersom jag fyller i att jag är från det kalla landet i norr Dom vill naturligtvis ha betalt för grejerna och det fixar jag igenom mitt visakort,eller?Säg att jag inte har beställt så mycke grejer utan summan blir 500-1000$ vad har grejerna kostat mej när dom är hemma hos mej? Citera
jorsei August 17, 2004 Report August 17, 2004 Hej.Mina prylar från CJPonyparts gick på 10.71 dollarn och då är allt inräknat frakt,tull,moms.Dom fixade allt med transport ända hem till närmaste postkontor.Ända man skulle betala vid hämtning var tull och moms. Citera
Fredrik fd 863 August 17, 2004 Report August 17, 2004 Ungefär samma dollarkust gäller från www.johnsmustangs.com, har beställt 3 ggr därifrån, klockrent varje gång. De skickar iofs bara med FedEx (5-7 dagar till dörr) men i gengäld ger de 10-12% volymrabatt vid köp över 900$.Mvh / Fredrik Citera
Roger August 17, 2004 Report August 17, 2004 Jorseri.Vad är det som du har beställt när du har lyckats att få ner priset till 10,71? Det måste väll bara vara lätta delar eller??Jag har aldrig kommet under 12,80 och då har jag säkert beställt 15ggr och det brukar ligga mellan 12,80-15,00kr per Dollar. Citera
jorsei August 17, 2004 Report August 17, 2004 Beställde kickpaneler och högtalare för musikinstallation i bilen.Det vägde inte speciellt mycket.Kollade efter kvitton men har kastat dom tyvärr.Ska beställa lite igen snart så får väl se vad man hamnar på den här gången. Nu blir det dubbelt avgas 169.95$ komplett system + lite annat så det lär väl väga lite mer. Citera
Gäst August 17, 2004 Report August 17, 2004 Vi var 4st som körde en beställning från Summit förra veckan och budgeten höll inte för 12.50 kr/$Vi hamna på en bit över 13 kr/$ och det berodde på att vi hade ett komplett avgassystem som var mycket skrymmande.Det är stor volym men liten vikt så då räknar fraktbolaget enbart på volymen.Rekordsnabbt var det trots en billig frakt.Lade beställning på Torsdag natt och det skeppades från Summit dan efter på Fredag och var hos Tullen på Landvetter på Måndag.Låg på min tröskel Onsdag!Tack Bax Global för det! Citera
Micke B August 17, 2004 Author Report August 17, 2004 Vi var 4st som körde en beställning från Summit förra veckan och budgeten höll inte för 12.50 kr/$ Vi hamna på en bit över 13 kr/$ och det berodde på att vi hade ett komplett avgassystem som var mycket skrymmande. Det är stor volym men liten vikt så då räknar fraktbolaget enbart på volymen. Rekordsnabbt var det trots en billig frakt. Lade beställning på Torsdag natt och det skeppades från Summit dan efter på Fredag och var hos Tullen på Landvetter på Måndag. Låg på min tröskel Onsdag! Tack Bax Global för det! Är allt med för 13kr/$?Moms,Tull mm Citera
Pernolf cmc 558 August 17, 2004 Report August 17, 2004 Vi var 4st som körde en beställning från Summit förra veckan och budgeten höll inte för 12.50 kr/$ Vi hamna på en bit över 13 kr/$ och det berodde på att vi hade ett komplett avgassystem som var mycket skrymmande. Det är stor volym men liten vikt så då räknar fraktbolaget enbart på volymen. Rekordsnabbt var det trots en billig frakt. Lade beställning på Torsdag natt och det skeppades från Summit dan efter på Fredag och var hos Tullen på Landvetter på Måndag. Låg på min tröskel Onsdag! Tack Bax Global för det! Är allt med för 13kr/$?Moms,Tull mmjepp, då är allt med där..dörr till dörr...Sen ett tillägg, man ska ta reda på vad frakten går på innan man lägger en beställning, för den internationella frakten drar dom inte från kortet direkt, utan den drar dom när det skeppas...Och det kan bli en smärre chock om man inte har koll på priserna för frakten...och att flyga hem grejjer är dyrt, mycket dyrt.... Citera
Roger August 18, 2004 Report August 18, 2004 Det var som jag trodde lätta delar och inte mycket delar.Det som ni fick hem Pelle låter rimligt man hamnar mellan 12,50 15,00 beroende hur tungt/skrymmande det är.När jag beställer så brukar det hamna mellan 50-200kg varje gång. Citera
Recommended Posts