Jump to content

Recommended Posts

Kör idag med mina original 235/50-18 sulor. Bilen är sänkt med FR fjädrar. Det jag undrar är hur det kommer att bli med ett par 20" fälgar?

Förstår att det kommer bli lite stötigare men blir väghållningen bättre ( kan ju knappast bli sämre )? :)

Vad skall man ha för dimension på däcken?

Har läst att många använder sig av lite bredare dimension bak än fram.

Tar gärna emot tips och allt möjligt från er som har bättre erfarenhet än mig på detta. :)

Ha en skön sommar alla.

Tack för hjälpen.

Det jag undrar också om det finns någon som vet vad måtten till en GT är på hjulen.

Bultcirkeln är 5 * 114,3 har jag läst.

Sedan när det gäller E.T och navhålet. Hur funkar det om man intresserad av att köpa ett par fälgar som inte är mustang original?

• 6 months later...

Funkar jättebra med 20" har själv coilovers på min så sänkt kanske 5-6 cm vid tillfället(markgång på 9 cm) och går sänka mer utan problem. kör på 11 tums breda bak och 10 tums fram. skulle dock vilja köra på 10,5 fram om jag hade köpt nya för att få ut dom lite mer. E.T och navhålet vet jag inte i huvudet men måste gå att hitta på google.

Tack för hjälpen.

Det jag undrar också om det finns någon som vet vad måtten till en GT är på hjulen.

Bultcirkeln är 5 * 114,3 har jag läst.

Sedan när det gäller E.T och navhålet. Hur funkar det om man intresserad av att köpa ett par fälgar som inte är mustang original?

en seriös däckfirma har koll på detta bara åka

hade american racing fälgar 20" på min 06:a

• 4 weeks later...