Jump to content

Färg på Rallly-Pac


Recommended Posts

Det fanns både svarta Rally-Pac och färgmatchade (dvs samma färg som inredningen) 1966. Jag har själv försökt att leta reda på uppgifter kring detta, men inte hittat någon förklaring till vilka bilar som fick svarta och vilka som fick färgmatchade. I min egen -66:a (med röd inredning) sitter det ett svart Rally-Pac, men det är eftermonterat (ej svensksåld bil).

Link to comment
Share on other sites

Tack för er hjälp!

Min är inte heller svensksåld, jag har inte heller några kablar framdragna till mätarna så den förre ägaren satte nog dit den bara för syns skyll, klockan fungerar iallafall det vet jag.

Det blir ett höst-projekt att tota ihop kablarna till varvräknaren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Måste tyvärr säga att jag inte håller med. Kan inte påminna mig att jag sett specielllt många svarta RP till andra färgade inredningar.

Low profile RP kom som tillval till De Luxe inredningen (helt separat option!) och var färgkodat till denna. De bilar som idag har svarta (till annan färg) uppfattar jag som köpta över disk, alt. eftermonterade hos dealern. Vad som var original på en 66a vet bara den som har ordersedeln kvar (hur många är det ??)

Till de svensksålda 66orna kom färgkodade RP på alla V8-bilar.

bästa hälsningar!

Link to comment
Share on other sites

Claes, menar du alltså att samtliga bilar med De luxe inredning ("pony-inredning") och Rally-Pac hade färgmatchat Rally-Pac?

Jag skrev ju här ovan att mitt Rally-Pac är eftermonterat, och den slutsatsen drog jag efter att ha hittat datumstämplingar på klockan och varvräknaren som var ca 5 månader äldre än bilens byggdatum. Om bilen hade haft Rally-Pac från början borde datumen ha varit mycket närmare varandra.

Ytterligare ett bevis för att det är eftermonterat är ju att bilen har röd De Luxe inredning, men har ett svart Rally-Pac.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...