Draken August 2, 2014 Report August 2, 2014 Hört att den motorn är eftertraktad...Stämmer det?Har hittat en komplett som jag troligtvis kommer att köpa. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 3, 2014 Report August 3, 2014 Hej.Eftertraktad JA, men inte till vilket pris som helst, viktigast är att den är användbar, jag menar statusen.Den kanske är komplett och så, men kolla om den är orörd eller om den är renoverad av någon tidigare,det är som sagt viktigt att veta allt innan man betalar. Citera
Draken August 4, 2014 Author Report August 4, 2014 Hej.Eftertraktad JA, men inte till vilket pris som helst, viktigast är att den är användbar, jag menar statusen.Den kanske är komplett och så, men kolla om den är orörd eller om den är renoverad av någon tidigare,det är som sagt viktigt att veta allt innan man betalar.Enligt ägaren så går den bra,Inga missljud m.m...Är nu urplockad och sitter i stativ.Va brukar dom ligga i för prisklass ca? Citera
Draken August 8, 2014 Author Report August 8, 2014 Ska hämta en 351W på söndag =)Är det bara kylare + remskivor som behövs bytas för att det ska lira?Är det något jag bör tänka på inför bytet? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 8, 2014 Report August 8, 2014 Hej.Kylaren kan passa om vattenpumpen är samma som 289 eller tidig 302, problemet kanske kan lösas med byte av kylare för att få rätt in och utgång vatten, remskivor ? dom som sitter på motorn eller vad menar du. Du behöver inte byta remskivor om den till vev och vattenpump är kvar på motorn. det mest går att para ihop. Men vänta tills du har motorn i bilen för att få ett definitivt svar på vad som behövs. Citera
Recommended Posts