Jump to content

Elhissar bakrutor


turbo57

Recommended Posts

Har börjat planera för lite vinterprojekt på Musse.

Är det nån här som byggt om sina fönsterhissar för bakrutorna till eldrift ?

Vet att jag såg nån amerikansk sida för nåt år sen där en kille byggde om sina, men missade att spara den:sick:.

Finns ju färdiga kit att köpa, men det är inget för en krångelgubbe som mig som tycker om lite annorlunda lösningar där man får fixa lite själv/Leif

Link to comment
Share on other sites

Det är ju lite begränsat med plats under de bakre rutorna på en gammal musse...

Andra bilar har jag bygt om till elhissar genom att använda "moderna" sådana som använder wire för att dra rutan uppåt och neråt.

Det är lite känsligt med att få alla grejor att spåra, ett antal misslyckanden med trassel och trasiga plastbitar blev det tills man fick ordning på det kommer jag ihåg.

Mycket jobb men kul när man gjort det själv (tycker jag)

Hoppas du hittar nån supersmart lösning som du kan dela med dig av ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har satt in elhissar runt om. Det blev inte bra. Fram funkar dom bättre än bak, men dom

går för fort ner. Då hjälper tyngden till och dom nästan rasar ner. Bak är ett riktigt hällsicke.

dom är skitsvåra att få på plats. Sen måste man ta bort det övre stoppet för annars passar

dom inte alls. Och då kommer dom att spåra ur om man har en cab och taket inte tar emot.

Mina kommer från AI Electric. Det kan hända att det finns bättre. Men försök att hitta nån

hiss som är wirestyrd, det finns flera olika. Googla så hittar du säkert nåt som passar.

/P-O

Link to comment
Share on other sites

Tack för kommentaren, P-O det var såna här synpunkter som jag var ute efter. Samma problem med bakfönstren har jag läst om på flera ställen, så det är därför jag ska försöka lösa problemet på nåt annat sätt (vajer eller nåt liknande)/Leif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...