Ronis October 15, 2014 Report October 15, 2014 Hej !På fredag ska bilen upp i "bromsbänk" för andra gången(Rototest). Första gången var den helt original, men nu är den lite lätt masserad med kammar, CAI, tune och catback. Till denna gång har jag lyckats få tag på en tune som hindrar växellådan att växla ner vid lägre varvtal - 4:ans växel är "låst". Hade problem med att den ville växla ner vid belastning förra gången nämligen. Växellådan är en 5R55S.Nu undrar jag om det är något annat man bör tänka på eller förbereda när man effektmäter en automatväxlad bil ?mvh/ RonisPS. Ska försöka få till nån sammanställning före/efter nät denna övning är gjord. Citera
Tbird October 16, 2014 Report October 16, 2014 De sakerna som du har fått en tune på är det som ska förberedas vad jag för att bromsa en automat växlad bil. Citera
Ronis October 16, 2014 Author Report October 16, 2014 Ja, det märktes att den låsta 4:an saknades förra gången:D.Tänkte ladda tunen med låst 4:a ikväll och köra med dennågra mil så bilen hinner adaptera sig. Ska bli spännande attse hur den uppför sig vid vanlig körning. Hoppas på att kunnafå i OD då jag har några mil till bromsbänken, och misstänkeratt jag får växla ner med spaken.mvh/ Ronis Citera
Recommended Posts