Jump to content

Recommended Posts

Hej !

På fredag ska bilen upp i "bromsbänk" för andra gången(Rototest). Första gången var den helt original, men nu är den lite lätt masserad med kammar, CAI, tune och catback. Till denna gång har jag lyckats få tag på en tune som hindrar växellådan att växla ner vid lägre varvtal - 4:ans växel är "låst". Hade problem med att den ville växla ner vid belastning förra gången nämligen.

Växellådan är en 5R55S.

Nu undrar jag om det är något annat man bör tänka på eller förbereda när man effektmäter en automatväxlad bil ?

mvh/ Ronis

PS. Ska försöka få till nån sammanställning före/efter nät denna övning är gjord.

Ja, det märktes att den låsta 4:an saknades förra gången:D.

Tänkte ladda tunen med låst 4:a ikväll och köra med den

några mil så bilen hinner adaptera sig. Ska bli spännande att

se hur den uppför sig vid vanlig körning. Hoppas på att kunna

få i OD då jag har några mil till bromsbänken, och misstänker

att jag får växla ner med spaken.

mvh/ Ronis

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...