Jump to content

Recommended Posts

Hej Jerker, kul med en 66a till. Lägg gärna till några bilder om du har. Är den i orginalskick ska du väl inte behöva göra några modifieringar alls innan besiktning/ Leif

Hej turbo57

Jodå- Den är i originalskick, såvitt jag vet. Jag har inte ens sett bilen "live" utan bara på foton jag fått från säljaren. Just nu står bilen på Scanlinks terminal i Göteborg och skall bli fraktad till mig nästa vecka. Känns nästan som att vänta på en födsel,,, he he. Vad jag tänkte på var allt det här med lyktor och vilken färg de skall ha samt hastighetsmätaren. Är den graderad i så väl mhr som khr eller måste den bytas? Jerker

Inget är ju som väntans tider. Det är väl möjligen blinkersen/parkljus fram som det kan bli diskussion om. Vet ju en del som tejpat på märken på hastighetsmätaren för de vanligaste hastigheterna, men det är trevligare att byta tavlan vilket inte är så besvärligt och dyrt/Leif

behöver vita blinkersglas, troligen markering på H-mätaren och troligen reflexer bak. Kan sättas på stötfångaren med dubbelhäftande tejp och sen tas bort efter bes. Har aldrig fått nedslag sedan -81, men reg bes är annorlunda.

Kolla också att du får tre passagerare inskrivet - inte ovanligt att det blir färre...

• 4 weeks later...

Reg besittande min 65a i våras, fick byta till vita blinkersglas, km/h skala och röda reflexer bak. Köpte magnetlist på Claes Olsson så jag har ett par lätt ta bort efteråt. Sen inga problem.