Salsby December 3, 2014 Report December 3, 2014 Hej! Jerker heter jag och jag har en mycket fin 66-a på väg hem från USA. Mina frågor är: Vilka modifieringar måste göras innan jag kan registreringsbesiktiga den?Jerker 08-839320 eller 0708-839320. E-mail: jerkersalsby@Telia.com Citera
turbo57 December 3, 2014 Report December 3, 2014 Hej Jerker, kul med en 66a till. Lägg gärna till några bilder om du har. Är den i orginalskick ska du väl inte behöva göra några modifieringar alls innan besiktning/ Leif Citera
Salsby December 3, 2014 Author Report December 3, 2014 Hej turbo57Jodå- Den är i originalskick, såvitt jag vet. Jag har inte ens sett bilen "live" utan bara på foton jag fått från säljaren. Just nu står bilen på Scanlinks terminal i Göteborg och skall bli fraktad till mig nästa vecka. Känns nästan som att vänta på en födsel,,, he he. Vad jag tänkte på var allt det här med lyktor och vilken färg de skall ha samt hastighetsmätaren. Är den graderad i så väl mhr som khr eller måste den bytas? Jerker Citera
turbo57 December 3, 2014 Report December 3, 2014 Inget är ju som väntans tider. Det är väl möjligen blinkersen/parkljus fram som det kan bli diskussion om. Vet ju en del som tejpat på märken på hastighetsmätaren för de vanligaste hastigheterna, men det är trevligare att byta tavlan vilket inte är så besvärligt och dyrt/Leif Citera
fast66 December 3, 2014 Report December 3, 2014 behöver vita blinkersglas, troligen markering på H-mätaren och troligen reflexer bak. Kan sättas på stötfångaren med dubbelhäftande tejp och sen tas bort efter bes. Har aldrig fått nedslag sedan -81, men reg bes är annorlunda.Kolla också att du får tre passagerare inskrivet - inte ovanligt att det blir färre... Citera
THOLIN December 30, 2014 Report December 30, 2014 Reg besittande min 65a i våras, fick byta till vita blinkersglas, km/h skala och röda reflexer bak. Köpte magnetlist på Claes Olsson så jag har ett par lätt ta bort efteråt. Sen inga problem. Citera
Salsby December 30, 2014 Author Report December 30, 2014 Var köpte Du de vita blinkersglasen? Köpte Du km/skala? I så fall från vem och vad kostar en sådan? Väldigt tacksam för svar, JerkerDu kan nå mig på 08-839320 eller jerkersalsby@telia.com Citera
THOLIN December 30, 2014 Report December 30, 2014 Blinkersglas och km/skalan finns på VP-autoparts i Sverige. Citera
Petehell December 30, 2014 Report December 30, 2014 Jag importerade en 67:a förra året. Inför besikningen satte jag på klisterlappar över milestavlan. 30 km/h, 50km/h osv. och det godkändes.Nu har jag bytt till km/h tavla och det blev kanon.http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C6DF-17265-KMV8 Citera
Recommended Posts