Jump to content

Ford mustang ghia projekt


Dennis_80

Recommended Posts

Lite uppdatering

Jag bestämde mig för att lacka motorrummet idag. Nu e det nästan klart men fy fan vad man blir dålig av att stå i dem ångorna så nu måste jag ta en paus känner mig skum i kroppen :-@. Men vad var gör man inte för sin mustang. Jag blev riktigt nöjd :-) före å efter bild

post-8731-14483954284_thumb.jpg

post-8731-144839542652_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så det blev ännu en kväll i garaget. Med vinande ljud utanför så kämpade jag vidare.

Hoppas ni klarat stormen utan allt för mycket problem.

Kom iallafall en bit till idag. Är så nöjd nu kan knappt gå in från garaget, men man måste ju vara lite social ibland också ;-)

Nu inväntas det bara lite delar från summit så man kan börja med motorn.

Hadet gött där ute å håll i hatten..

post-8731-144839543518_thumb.jpg

post-8731-144839543589_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Sååå !!

Nu efter mycket meckande med andra bilar så kan jag nu återgå till min kära mustang. Å efter gårdagens väder kändes det som att det även brinner lite i knutarna med att få den färdig till våren :-)

Till min stora förvåning då jag börjat riva ut alla packningarna till motorn såg jag att insugspackningen måste nydligen blivit bytt, men nu har jag ju delat på den så bara till att sätta i den nya. Men min fråga är om han som satt i den har gjort rätt ?? för min packning (likadan) som den som sitter förutom att min sitter ihop med båda cylinderna å tätar imellan skarvarna mellan cylindrarna. Titta på bilden å se vilket som är rätt .?

post-8731-144839556253_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det är ju bara en insugspackning så det är enbart de oranga ytorna som gör nytta.

Mitten biten tjänar inget syfte annat än möjligen fungera som en värme barriär mot insuget. Du märker ingen skillnad med eller utan den biten.....Aldrig sett något liknade förutom i 351C men då är det plåt istället för papp..

Skickas från min iPad via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det är ju bara en insugspackning så det är enbart de oranga ytorna som gör nytta.

Mitten biten tjänar inget syfte annat än möjligen fungera som en värme barriär mot insuget. Du märker ingen skillnad med eller utan den biten.....Aldrig sett något liknade förutom i 351C men då är det plåt istället för papp..

Var

Skickas från min iPad via Tapatalk

Tack!

Lät den sitta faktiskt, tror det blev bra.

Link to comment
Share on other sites

Någon som har ett ess i ärmen hur man kan få på plats tändfördelaren? får den inte hela vägen ner, tror det är oljepumpen som tar imott arhh.

Så blir det ofta på alla Förd!

Det är bara vrida runt med vevaxeln och jucka med fördelaren både på rotor samt upp och ned tills den ploppar på plats!

Eftersom drevet på vevaxeln har snedskurna kuggar så är det lätt hänt att det blir svårt komma tillbaka i samma spår!

Link to comment
Share on other sites

Hoppas hoppas den kan startas till helgen. Men fick ett litet bakslag med den bakre växeklådspackningen. Tändkablarna e nu också vid gjorda ska bara sättas dit. Men här kommer en bild till för dem som är intresserade. :-) post-8731-144839564961_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu i måndags fick jag äntligen höra motorn mullra starta direkt!. Åh så gött..:-) Upptäckte dock att det läckte lite kylarvätska, men det är åtgärdat nu. Sen hände det en sjuk grej. När jag fyllde växellådan med ny olja så läckte det ut längst bak på lådan där axeln går in. Å då har jag ändå bytt den bakre packningen. Någon som vet vad det kan vara? En fråga till om någon vet varför strömmen ligger på hela tiden till magnetstyrningen till choken. Kretsen ska ju brytas efter en lite stund bara.

post-8731-144839566074_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hur ser Yoken ut på kardanaxeln?

Är den dålig spelar det ingen roll om du byter packbox....Har den djupare spår och repor i sig?

Om det är där det läcker?

Läcker det mellan packbox/växellådshus så har du misslyckats med monteringen.

När jag monterar packbox så lägger jag alltid en tunn film med silicon RTV liknande i sätet där packboxken ska sitta

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det ända jag kan se när jag ligger under är att det rinner mellan packbox å axeln på baksidan, alltså upp över om du förstår vad jag menar. det läcker inte någon annan stans vad jag set. vet du hur det ser ut mellan växellådshuset å växel staget ? tänkte om något där gått sönder.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...