trucker December 31, 2014 Report December 31, 2014 Fortsätter med uppdate här på min bil och vad som händer,håller just nu på med portning av toppar E7TE blir lite av ett test detta år.Prio är ju att få snurr på bilen och få den regbesiktigad,och jag kommer inte att riva ner den o molekyler (fast jag vill).Jag funderar på färg under bilen är det någon som vet om dessa var bruna original,?? eller är det nån som målat bilen i efterhand. Citera
martin.a December 31, 2014 Report December 31, 2014 Min var också brun e nog bara grundfärg orginal.. Citera
Snorre70 December 31, 2014 Report December 31, 2014 Det kan lika gärna vara original som att någon bättrat på med tiden! Men dom va brun röda som nya! Fanns inge body eller liknande på dom! så det är ganska konstigt att det finns något alls kvar av dessa bilar om man tänker på vilket skydd det va!Alla borde se ut som denna egentligen : efter 45 till 50 år på vägarna, men det va tur att dom bara ställde dom här och där.Så här ska dom ha sätt ut under, denna ska vara helt original o orörd! Citera
trucker December 31, 2014 Author Report December 31, 2014 Tackar boys då är nog min original under,det sitter lite "stämplar" på lådor ,front.skärmar bak och fram.Kan man tyda dessa ?Knäpper några bilder på detta när det är mektajm nästa gång. Citera
trucker January 6, 2015 Author Report January 6, 2015 Här är några bilder på dessa stämplar,dessa sitter även på flera ställen såsom bakflyglar,innerskärmar.Kan man tyda dessa siffror?? Citera
Snorre70 January 6, 2015 Report January 6, 2015 Ja det finns en riktigt bra sida! tyvärr hittar jag inte den just nu, men där kan man tyda allt som finns att tyda på en mustang! Kanske någon annan vet vilken jag menar annars får jag lägga upp denna så snart jag finner den.Säker någon märkning från fabriken så det blev rätt del på rätt ställe. Dom gjorde ju flera modeller på samma ställe, minimera risken att ta fel.Se denna bild: rätt som det va dök det upp en Cougar Citera
fast66 January 6, 2015 Report January 6, 2015 Färgen kallas "red oxide primer" och fanns i lite olika nyanser. Det beror dock på vilken fabrik och vilken tid som just denna förg skall vara...den gula ser helt original ut med karaktäristiska droppar som hänger under. Underredena sprutades av en robot och man sprutade på rätt ordentligt.Koderna som stansats är i princip datumkoder då plåten tillverkades - dag, månad och fabrik samt skift (i ditt fall en bakvänt "D" för Dearborn steel och skift 2.Vet inte vd Z4 står för... 65 kan vara body code (HT).Vissa fabriker använde sig av olika märkningar som gjordes med vaxkrita och då skrevs ofta något av de två "rotation numbers" som karossen hade under produktionen och/eller vissa data om färg/inredning mm.//Claes Citera
trucker January 7, 2015 Author Report January 7, 2015 Tack för svar,stort kunnande på detta forumMicke Citera
trucker January 9, 2015 Author Report January 9, 2015 Tja då börjar motorn bli klar,om jag hinner få klart i motorrummet så kanske den hoppar på plats i helgen. Citera
Snorre70 January 9, 2015 Report January 9, 2015 Snyggt, Se till att den går lika bra som den ser ut! Snyggt jobb. Citera
trucker January 10, 2015 Author Report January 10, 2015 Tackar,, men som alltid är det mer prylar som behöver lite ny färg,hade helt glömt att motorfästena såg trötta ut.Men snart så ska den i Citera
Tbird January 10, 2015 Report January 10, 2015 Ser bra ut, hoppas du satte i nya motorfästen. De brukar vara slut även om de ser bra ut. Citera
Snorre70 January 11, 2015 Report January 11, 2015 Ja du har fått samma vita skit som jag! man vet vad man ska göra i dag i alla fall. Men byt motor kuddarna innan tycker jag, det är inge större problem att byta dom när motor sitter där, men lite extra tid tar det.Bara köpa dom hos VP dom har dom, men se upp jag fick fel när jag beställde från USA första gången. Försökte borra om en men det gick fan inte.ps har du 2 ports (2V) eller 4 ports (4V) i bilen! Citera
trucker January 17, 2015 Author Report January 17, 2015 Märkligt nog så klarade BMWn av att få ett träd över sig,tror inte ens att det blev en repa:) bra stål i tysken.På mustangfronten har detta hänt,men innan något mer händer så blir det lite andra bilar som ska få nya delar.Motorfästena fick godkännt och skulle dom behöva bytas är det bara några skruvar.Bilen har nu 4ports Citera
Snorre70 January 17, 2015 Report January 17, 2015 Ser snyggt ut! O jag bara älskar din motor lyft.Kanske är plåt från någon gammal Tiger eller Panter.... Citera
trucker January 20, 2015 Author Report January 20, 2015 Hehe jo 2 pelarn kan man ha till mycket,Nu är turen kommen till lådan,blir lite nya slitdelar och packningar.Men på det stora hela så ser den bra ut,renoverad -01 och convertern är märkt FM 18 och vad jag kan förstå så är detta stallet,, Citera
Snorre70 January 20, 2015 Report January 20, 2015 Fuck, lite avis jag blir, vill oxå ha plats att plocka ned låda o annat smått o gott! Den kommer nog gå bra när den står klar. Härligt att se. Citera
trucker February 9, 2015 Author Report February 9, 2015 Lite andra projekt som tagit upp tiden men lådan och det mesta av kringutrustning är på plats så en uppstart närmar sig.Blir nog en filmsnutt på uppstarten,,, Citera
martin.a February 9, 2015 Report February 9, 2015 Gött å va ute i tid!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
trucker February 13, 2015 Author Report February 13, 2015 Tror det blir start i helgen,satt o bläddrade i en gammal tidning till maten idag och kunde inte hålla mig att ta lite bilder.Tidningen heter Motor Trend och detta nr är utgivet Juni 1966,hade säkert blivit bättre med scannern men mobilen är snabbare,så håll till godo Citera
turbo57 February 14, 2015 Report February 14, 2015 Härligt Trucker, det ljudet var mycket bättre än det som kom från musikfestivalen:thumbup:/Leif Citera
Recommended Posts