Jump to content

Marti Reports ???


Snorre70

Recommended Posts

Har lite funderingar kring Marti Reports!!

Kan man lite på allt som stor i denna!

Hitta MR på en mustang denna säger att det tillverkas 317 423 med c motor och w låda.

Det måste betyda att inga 302, 390 eller 427 o 428 bilar gjordes 1968 och att det va fler som släppter en som Ford Mustang tillverkade!

Dom gjorde ju bara 317 148 st mustanger ju!

Eller är färg koder o motor koderna m.m. med alla modellerna?

Fattar inget! Någon som vet hur det ligger till?

post-6810-144839538515_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har lite funderingar kring Marti Reports!!

Kan man lite på allt som stor i denna!

Hitta MR på en mustang denna säger att det tillverkas 317 423 med c motor och w låda.

Det måste betyda att inga 302, 390 eller 427 o 428 bilar gjordes 1968 och att det va fler som släppter en som Ford Mustang tillverkade!

Dom gjorde ju bara 317 148 st mustanger ju!

Eller är färg koder o motor koderna m.m. med alla modellerna?

Fattar inget! Någon som vet hur det ligger till?

[ATTACH=CONFIG]32941[/ATTACH]

Totalantall 68 Mustanger går lite hit og dit, men en sak er seker. Inga 68 Mustanger blev produserad med 427.

Link to comment
Share on other sites

Ja konstigt att i så fall har dom flesta ställen fel på några 100 000 - 200 000 ex då det va rätt många med 302 motor o ett ganska bra antal med 390 motor

Så denna siffra måste vara helt fel eller så har ford Missat ex antal i tillverknings antal, 10 st kan man missa men inte en på 60 talet missa man så grovt.

O sedan till en annan poäng, min Mustang är tillverkad efter denna om jag tittar MR o jag har samma motor o låda,

men då har dom bara tillverkat 114 973 med denna motor kod!

Det måste vara med andra modeller oxå som fick samma motor o låda!

Å tittar man på Vin numret så är det ju den ca 48 000 tillverkade mustangen på den fabriken!!!

Det är inget som jag vet något om!

allt jag vet är att den gick att köpa till i alla fall! den fanns i alla fall med i pris listor.

Å sedan vet man aldrig med ford! Många bilar har fel motor kod en del som va stämplade i Vin som C kod, va egentligen J kod. där va väl det vanligaste, som jag läst om, dom tog va dom hade till hans när 289 va på G ut m.m.

Sedan finns det ju rykten o vem vet vad som är sant eller inte!

Looks like, as folks were saying, none were ever factory built. Those that do exist from the Shelby's were all non-factory installs. There are also at least a couple known dealer installed 427's into 1968 Mustangs from Holman Moody and perhaps Tasca, but none of them have the "W" VIN code. It seems the "hope" of finding one basically lies with finding a test mule car that had one. However, a test mule wouldn't exactly be the same as a "factory install" and also most likely wouldn't have the "W" VIN, instead carrying a "S" VIN as it would have most likely started out as a 390 that then got the engine swapped. Even if one was found, proving provenance would be next to impossible, since Ford says there were never any built with that VIN code.

I think what keeps the rumor alive is that it was listed as an option and there were maintenance schedules for it. On top of that, there were "W" code 427's produced in the Mustang plants. They were called Mercury Cougar GTE's and since the Cougar was pretty much an exact twin of the Mustang, I think it keeps the rumors alive.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan säga att jag har fått kontakt nu! O jag kan säga att svaren är ju ganska Konstiga o jag får aldrig svar på det jag frågar om?

Enligt dom så måste Mustang ha sålt 1 miljon mustanger 1968! jag fattar inte ett skit.

Enligt dom stämmer det att det va 317423 coupen med 289 / c4 tillverkade 1968

Men på mina rapporter står det att det ca 114973 med 289 /c4 tillverkade 1968!

O det säger dom oxå att det stämmer? men hur kan det vara möjligt?

Om man tittar på alla sidor som jag kan finna på webben, det ända som stämmer med deras antal 317423 st är det totala antalet?

As stated previously, the statistics that we provide are extracted from the actual Ford Motor Company database. We are unable to determine where the other statistics are coming from.

To know how many 1968 Mustangs were produced, please view the information for a Personalized Statistics Report at our website. This report will take the statistics specific to your vehicle and break them down as close to a one of one as possible.

There were 317,423 1968 Mustang 2-Door Hardtops that were produced with engine code C (289-2V) AND transmission code W (C-4 Automatic).

The statistics that we provide are taken from the original Ford Motor Company database.

Thank you,

Marti Auto Works

13238 W. Butler Drive

El Mirage AZ 85335

Link to comment
Share on other sites

Bra mera! har oxå hittat lite mera bra info, som ska komma från Kavin,

o detta talar bara om att dom måste gjort ett fel på den frågade Marti Reporten

Mustang production extremes, thanks to valuable data from Marti Auto Works. Marti Auto Works, owing to the graciousness of Ford Motor Company.

the most popular engine/transmission combo was the 289-2V with a C4 Select-Shift automatic-139,814 units sold. That's over 44 percent of production. Så detta talar ju bara om att dom gjort fel på den första Marti Reporten, på den plattsen där det ska stå antalet mustanger med motor kod och låda, har dom tryckt in den totala antalet tillverkade mustanger!!

På samma sida kan man oxå läsa detta!

How about a 390-4V engine with a C4 transmission? Another order for a 428 Cobra Jet with a C4 transmission. It is unlikely these orders were ever filled because they are physically impossible. We tend to think of them as key-punching errors.

Så fel gjordes på fabriken, en del kan man se andra får man gissa sig! så man ska inte lite på allt som är tryckt eller stämplat.

Sedan på samma sida kan man läsa att dom sista mustangen tillverkad 1968 såldes 1976, så det finns dom som är 8 år äldre en födelsen. Så man kan ha en mustang som saknar dom först 8 åren o det stämmer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...