Jump to content

1965 Mustang FIA historisk racing projekt


kaleh

Recommended Posts

Eftersom du inte får ha panhardstag enligt homologeringen så är ett tips är för bakvagnen att bladfjädern är helt horisontell i ride height för att få stabilitet i sidled. Jag vet inte om du får igenom kraftigare hemmabyggda fjäderhänken, annars är det också lämpligt.

Kan du byta ut bussningarna i framvagnen mot ledlager, kullagrade fjädersäten. Förstärk alla infästningar med plåtar. Vet inte om du får boxa bärarmarna, gör det isf.

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett monofjäder användas. Jag tror att det står att du får ändra antalet blad. Infästningspunkterna och material skall vara original, annars är det fritt. Appendix K, Homologeringshandlingen och besiktningsmannen är dina bästa vänner.

Här har du allt du behöver till växellådan förövrigt:

http://www.4speedtoploaders.com/

Har du snackat med dom som kör Historisk med Mustang? Finns ju några som går på Svensk banor. Tävlingskalender för året finns på:

http://www.rhkswe.org/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...