Stefan cmc 1169 September 9, 2004 Report September 9, 2004 HejHar en 289 2V där förgasaren inte vill riktigt.Funderar nu på om jag skall göra vid denna eller uppgradera mig lite för att kunna plocka ut lite mer av motorn i framtiden. Skall man då satsa på en 4-portare och hur stor i så fall? Har även tänkt uppgradera till dubbla rör nu i vinter då det gamla är slut.Har inte tänkt vråltrimma motorn utan vid renovering så blir det en litre vassare kam. Hade tänkt mig en 250 hk. Citera
Ronnie S September 9, 2004 Report September 9, 2004 En Autolite 2100 (originalförgasaren på en 289-2V) som är i bra kondition funkar oftast väldigt problemfritt och bra. Dessutom brukar dom vara ganska bensinsnåla. Jag skulle satsa på att renovera förgasaren du har istället. (Någon som vill sätta en peng på vilken förgasare jag har i min bil? ) Bara ett 4-portsinsug och -förgasare kommer inte att ge så mycket extra effekt, då 289-2V har lägre kompression än 289-4V. Det är nästan enklare att göra "allt" på en gång den dag du renoverar motorn, ifall du ska trimma. Citera
Recommended Posts