Jump to content

Spindelled


PutteMustang

Recommended Posts

Hej,

Håller på med mitt fjäderbyte och upptäckte en dålig spindelled.

Tänkte ta med bärarmen till jobbet och pressa ut den. Får dock inte ut den ena skruven till bärarmen

eftersom styrservot är ivägen. I haynes manualen står det att styrservots skruvar skall lossas och

att servot skall lyftas lite för att få ut skruven. Jag tog bort skruvarna men det går inte att lyfta eftersom servot sitter

på två "hylsor" som sitter fast. Även om servot satt löst så är det ju rör anslutna som inte går att flytta hur som helst.

Det kan väl inte vara möjligt att man ska behöva ta bort servot för att få bort bärarmen?

Är lösningen att skaffa ett verktyg och pressa ut spindelleden med bärarmen kvar?

Tacksam för hjälp / Patrik

Link to comment
Share on other sites

Enklast är att lämna det till en verkstad som har pressverktyget....En stor pressbygel.

För dom tar det knapp 1 timme så det är inte värt att riva och jävlas med detta.

Man tar inte bort bärarmarna!

Jag gjorde detta på en Musse hos en verkstad och har för mig de tog dryga 1000-spänn för båda sidor.

Byt båda sidor! Dom här spindellederna torkar ihop och skär rätt snabbt.

Link to comment
Share on other sites

Tack! Jag har lyckats låna pressverktyget och fått ur leden. Köpte en ny led hos Grufman men jag måste ha fått fel

för den var för liten och ramlade ur hålet??? Får ringa dem på måndag.

Lämnar nog in den nästa gång som du föreslår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...