THPA March 31, 2015 Report March 31, 2015 Har en MSD ready to run 8595 och har problem med gnistan kan tänka mig att det kan vara givaren (brytarspetsar).. någon som vet om det går att byta den? Eller om någon har varit ute för andra problem med MSD fördelare? Citera
Greven CMC 053 April 5, 2015 Report April 5, 2015 Det sitter en magnetisk pickup under locket, en sån här:http://www.summitracing.com/int/parts/msd-84661/overview/Mkt enkel att byta om du behöver...//M Citera
THPA April 10, 2015 Author Report April 10, 2015 Problemet är att det är en ready to run fördelare ingen lös box http://www.summitracing.com/int/parts/msd-8595 den har funkat i 4 år ....livslängden kanske inte är längre Citera
Per Berglund April 10, 2015 Report April 10, 2015 Spelar ingen roll att det är en ready to run.... Som greven skriver lyft på fördelarlocket så har du en magnetisk pickup.......Kan ju vara den som är defekt men det är extremt driftsäkra prylar.....MSD fördelaren är en kopia av Fords egna produkt från 70-talet så den är beprövadSkickas från min iPad via Tapatalk Citera
THPA April 10, 2015 Author Report April 10, 2015 Sant att det sitter en pickup ..men hur byter man den ? kablarna går ner till ett kretskort som ligger i fördelaren ...vad jag förstår så går det inte att mäta sig fram genom ett kretskort??? Citera
Per Berglund April 11, 2015 Report April 11, 2015 Ja just ja det kortet tänkte jag inte på.....Ja då är det problem!Kan ju mycket väl vara kortet som är bränt.Just den har jag ingen erfarenhet på.Skicka ett mail till MSD vad man kan göra....Man får rätt snabbt svar därifrån.Min gissning är att de vill att du skickar fördelaren till dom.Blir nog billigare köpa en ny fördelare om de inte vill skicka ersättningsdelar.Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Per Berglund April 11, 2015 Report April 11, 2015 Kolla snabbt deras "support" sida.=====================To check the Ready-to-Run Distributor, confirm that there are 12 volts on the Red wire when the key is On and while cranking. It is important to confirm 12-volts during cranking as many older vehicles may have resistor wiring or ballast resistors inline which could affect the voltage needed to fire the ignition. You can also check for 12 volts on the coil negative – remember, this is only on the Ready-to-Run distributors! Also, confirm that the black wire is properly grounded to the engine block. If you find that your distributor is at fault, it will need to be sent to MSD. Please obtain an RMA number before sending in the unit. This can be done online here, or by calling our techs during regular operating hours of 7 – 5, Mountain Standard Time, at 915-855-7123.====================Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
THPA April 12, 2015 Author Report April 12, 2015 Har skickat ett mail till MSD får se vad det blir för svarJag har beställt en ny $ 400 USA 6000 kr Sverige ....det är ju snart sommar...sura pengar Citera
Per Berglund April 12, 2015 Report April 12, 2015 Har du först kollat att du har 12 volt på tändspolen som MSD anger ovan?Du vet väll att Mustang har en "resistorkabel" så du kan inte använda den till tändspolen.Själv använder jag kabeln från tändningslåset endast som signalkabel till ett relä som sedan för friska 12V till MSD Citera
THPA April 12, 2015 Author Report April 12, 2015 Ja jag har 12v på spolen när jag montera den för några år sedan drog jag en parallell kabel från varvräknaren bara för att den skulle funka Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.