Jump to content

Recommended Posts

Hej

Har fått ett lackskada på min 65:a Cab som är i väldigt bra skick. Den är inte någon matching numbers eller liknande.

Min sons cykel ramlade och föll så olyckligt att handtaget (såklart var gummit bortslitet) träffade precis bredvid tanklocket. Jag har nu fått en lackskada som kan liknas vid att ett rör har träffat plåten. Det är ett tydligt märke men inte jättedjupt.

Bilen är omlackerad för 4-5 år sedan av den tidigare ägaren. Jag har fått ok att reparera skadan av försäkringsbolaget och jag undrar om det är något jag ska tänka på (förutom den normala såklart). Den nuvarande lacken är 2-komponentslack och vad jag förstå så får man inte använda det längre. Kan det sänka värdet på bilen ? Kan jag riskera att få en annan nyans på färgen ?

Jag har blivit hänvisad av försäkringsbolaget till Lunds Bilrikt AB samt MB Bilverkstad i Malmö. Någon som känner till något om dem ?

Roger

vart bor du? har en kompis som har lackfirma utanför landskrona han fixar det lätt.

Gör jobb åt försäkringsbolagen.

Lack o karosseriverkstan Christer Jacobsson nr kan fås om det önskas