Jump to content

Recommended Posts

Hej Mustangvänner!

När jag nu tagit fram min Mustang Gt 2010 så har jag fått en felkod ett par gånger, släckte den första gången ed min SCT flash men den kom tillbaka. Felkoden är P0174= "system too lean bank 2" förra ägaren installerade ett sportluftfilter och ett magnaflow avgassystem. Jag misstänker att det kan bero på det eller att jag har kört på bensinen som varit i bilen hela vintern.

Tack på förhanh!

Finns flera saker det kan bero på.

De som du nämnt.

Är tuningen korrekt för modifieringarna?

Det kan vara en avgas läcka vid grenrör.

Är det ett stort problem som gör att man ska ställa den tills det blir löst? Fick även en känsla av att den kom upp när jag tryckte på lite mer.

Yes, helt klart när du trycker ner gaspedalen mer så har det en stor tendens att gå till magert "lean" som i slutändan äter upp kolvarna.

Din bil har en "generic" tune som inte funkar för din bil, billig men men.

Annnars en en stor läcka i avgavssystemet före syresensorn.

Det är min hjälp som du kan få.

Yes, helt klart när du trycker ner gaspedalen mer så har det en stor tendens att gå till magert "lean" som i slutändan äter upp kolvarna.

Din bil har en "generic" tune som inte funkar för din bil, billig men men.

Annnars en en stor läcka i avgavssystemet före syresensorn.

Det är min hjälp som du kan få.

Det hände även en gång förra året, då tankade jag min 98 bensin på en annan station istället. Då kom det inte upp någon gång på hela sommaren men på hösten då jag var på en cruising och bara åkte lugnt så larmade den igen. Kan det vara så att bilen fick mycket avgaser i insugs luften under cruisingen och kan det påverkar ifall jag tankade dålig bensin?

Tack för alla svar hittills!

Läs mitt tidigare svar.

Min största hit är Tuning...

Går den som så den larmar för magert så MÅSTE du checka varför innan motorn tar stryk.

Det har med att du installerat ett CAI och inte använt någon tuner.

Jag fick samma meddelande när jag installerat CAI men inte lagt in tunen.

Läste på ett Amerikanskt forum att du märker ingen skillnad när du kör utan det har något med luften att göra ( min engelska är lite knaglig ). Det var inget som förstörde bilen iallafall. :-)