Jump to content

Registrering


ante89

Recommended Posts

Hallå!

Har dålig koll på sånt här.. Hoppar ni proffsen kan ge mig ett svar! =)

Har kollat på en mustang som i försäljningen står att den har x antal HK å så, men när man söker på bilen hos transportstyrelsen så står där andra siffror..

Hur funkar detta? :o Måste man registrera om den då eller?

Har pratat lite med en bekant som är duktig på bilar å så men hade dålig koll på detta..

// Andreas

Link to comment
Share on other sites

Årsmodell ???????

Det beror på vad som skiljer.

Har man monterat på kompressor eller liknande får man problem då alla bilar inte går att regga med sådan utrustning,

Eller så har kanske säljaren trimmat uppgifterna.

Link to comment
Share on other sites

Det är en Ford Mustang 4,6 GT v8.. svaret ja fick va att där va monterat en Saleen kompressorkit på..

Du kommer förmodligen stöta på problem när du besiktigar bilen, eftersom bilarna inte har kompressor på original får det heller inte sitta en sådan på. Inträffar en olycka så är det inte omöjligt att ditt försäkringsbolag inte vill ersätta dig hellt eller inte alls eftersom bilen inte är godkänd.

Det är en risk man får ta helt enkelt. Vissa plockar av kompressorn när de besiktigar, andra döljer den med något osv osv...

En sak är dock rätt säker, köper man en musse som det sitter kompressor på så behöver den absolut inte höja priset på bilen, utan det kan nog vara tvärtom.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

post-9010-144839597147_thumb.jpg

så här ser det ut i min bil! Fast har ingen kompressor, så någon har plockat bort den. Två ägare innan mig och förra ägaren nämnde det inte för mig och jag för fartblind för att notera vid köp[emoji2] men tror att den utrustades med kompressor vid ny köp i USA av en svensk kille. Sen när han tog med sig den hem så tog stop vid inreggningen?! På grund av häst antalet inte stämde överens! Min teori!

Svart Mustang GT 2007

Link to comment
Share on other sites

Tack för era svar!

Okej, ja det funkar kanske.. men vad skulle farbror blå å försäkringen säga om man kör å krockar? Det är ju den stora frågan..

För går det inte att registrera om den med X antal hästar osv så är det ju meningslöst egentligen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...