mustang65ht September 28, 2004 Report September 28, 2004 Tjena någon som vet vilken komplett framvagn som kan användas på mustangen från annan bil (ej mustang).. Citera
mustang65ht September 28, 2004 Author Report September 28, 2004 Komigen någon som vet?? typ granada el liknande hur mycket ombyggnad det blev.. Citera
Gäst September 28, 2004 Report September 28, 2004 Från en annan bil är svårt eftersom Mustang har en ram fram och de flesta andra modernare bilar inte har det.Det enklaste och billigaste vad jag vet var att man tog en framvagn från en Mustang II 1974-78.Vanlig på Hot Rod's och race Mustanger under 80-talet men även än idag.Fortfarande finns det firmor i USA som säljer kompletta kit med konvertering från Mustang IIDå är det nya grejer och direkt anpassade att svetsas in i våra "skrammel" ram.Den ser då ut som på en Cheva när det är klart.Om man nu får säga något positivt om Cheva? En riktigt bra framvagn som förutom att den är stabil och lätt så får man ett mycket bättre utrymme i motorutrymmet.Att ta från någon annan bil är nog mycket krångligare.Finns säkert någon som har åsikt om det! :wink: Citera
Gäst September 29, 2004 Report September 29, 2004 Här är en bild!http://www.heidts.comRubbet på bilden säljer dom för $1800 !Billigt!Mustang II Suspension Packages are available in Deluxe and Economy versions, and both are available with or without crossmembers. Deluxe packages include plain tubular upper and lower full A-Arms, while Economy packages include our new formed steel budget upper and lower full A-Arms. All packages include: 9-1/4" five lug rotors; bearings and seals; springs; stock reconditioned spindles; rebuilt Mustang II calipers with brackets and pads; manual rack and pinion with tie rod ends and bushings; rubber spring cushions; spindle nut kit; and all mounting hardware. Citera
mustang65ht September 29, 2004 Author Report September 29, 2004 Det är något istil med bilden jag e ute efter men som sitter på ngn annan bil bra mycket billigare då :wink: bygga om e kul men det vore bra om man viste vad man kunde utgåifrån.. Citera
Gäst September 29, 2004 Report September 29, 2004 Lycka till säger jag! Det är inte bara att "flytta" över något från en annan bil.Styrgeometri och fjädrings geometri måste stämma exakt.Mycket billigare kommer du inte hitta för då pratar vi om en skrotbil som du bara kan flytta över ifrån.No way! Dessutom vaggas man in i "tron" om att det är billigt och när man sedan räknar ihop vad alla småpinaler och extra arbeten kostar så är det dubbelt upp.Ännu värre om du snickrat ihop något som sen inte funkar! Vad gör du då?Nä satsa på ett kit som redan är utprovat.Behöver inte vara just Mustang II kit...Det finns andra.Jag har ett ordspråk som alltid stämmer!"Bättre gråta lite när man betalar för att sedan bli glad när man använder det" Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 29, 2004 Report September 29, 2004 Hej.Varför byta till en helt annan framvagn när det finnsmycket bra grejor till original famvagnen 65 och upp. Ta en titt på Håkans lösning av kuggstångsstyrningwww.vikingmustang.com Tror nog att det finns betydligt biligare och bra allternativän att bygga om helt. :wink: Citera
Gäst September 29, 2004 Report September 29, 2004 Ja jag håller med!Tillräckligt att hålla sig till orginal det som går och byta enskillda komponenter vartefter.Det finns väldigt mycket eftermarknad delar som bara kräver lite enkla blocknycklar.Lättare att byta lite i taget också om budgeten är låg.Snygg konstruktion på Håkans prylar!! Citera
Recommended Posts