Micke B October 4, 2004 Report October 4, 2004 Ska ta ner innertaket på min 70à HT är det nåt man bör tänka på eller göra i rätt ordning vill helst inte ha sönder den Citera
Gäst October 4, 2004 Report October 4, 2004 Jag tycker du ska köpa ett nytt istället för att hålla på och kladda med en 35år gammal vinyl som är stelt och du kommer inte få det bra igen.Ett nytt innertak kostar bara $25Bågarna i taket är bara att flytta över. Citera
Micke B October 4, 2004 Author Report October 4, 2004 Nu tror jag inte att den är så väldigt gammal,den ser då ut att vara nästan nytt.Funderar bara hur man får ner den. Citera
Gäst October 4, 2004 Report October 4, 2004 Skruva bort plåten som sitter överkant vindruta.Ta bort solskydden.Dra av listerna runt dörröppningarnaDuken är sena klistrat runt alla kanter,dörröppningarna och under bakrutans gummilist.Även om det är nytt så är det jävligt svårt att få bort det helt.Har du tur så är det limmat med nått dåligt lim.Tror ändå det inte blir bra för alla kanter kommer vara stela av klisterrester vilket det gör det svårt att spänna igen och få det snyggt.Men det kostar ju inget att försöka bara du har gott om tid.Och är du inte så noga med resultatet så är det bra attt köra på. Citera
Micke B October 4, 2004 Author Report October 4, 2004 Okej den är limmad alltså,då får det nog bli en ny.Finns det att köpa i sverige hos någon eller är usa som gäller om man ska ha ett hyffsat pris? Citera
Gäst October 4, 2004 Report October 4, 2004 Ja prova hos Tony's Autoparts. Han har säkert. Se länkar.Roland's har för ca 500spänn såg jag tidigare.Sven Ullman kanske också har men han svarar nästan aldrig i telefonen och när han gör det så har han ont om tid. Citera
Recommended Posts