Miss Ivy Green July 8, 2015 Report Share July 8, 2015 Kunde läsa på en USA sida att första bilen kommit till Tyskland och ägaren varit och fotat den hos återförsäljaren.Jag väntar nu på min som "kanske" levereras i slutet av augusti. Fastback köpare kan få sina i mitten på augusti. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foose July 22, 2015 Report Share July 22, 2015 Det verkar riktigt segt med leverans av nya bilar, cabbarna blev stoppade helt pga bältesstrul enligt uppgift i andra forum.Det verkar också som att bilarna får en extra underedsbehandling i hamnen i Tyskland vilket också gör att det drar ut på tiden.Nu är jag inte direkt drabbad då jag beställde min bil så sent men det är surt för de som hängde på låset i januari och inte har fått någon bil ännu, det verkar som det är svårt att spåra bilarna efter de lämnar fabriken och detta är en grogrund för felaktiga rykten, Ford borde ta tag i detta innan någon skräptidning (AB) gör det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foose July 22, 2015 Report Share July 22, 2015 Httade dettta på ett annat forum, oktober... Då kunde de ha väntat ett år med introduktionen tycker jag.Update from the factory :I do understand this is frustrating. However, this is a whole new process regarding the European Mustangs. I only handle US customers, and I don’t know what that “Vista System” is or what it looks like. All of the previous and current information have always stated October as far as European Mustang sales go. You are welcome to ask your dealer, what the “Vista System” is, how accurate it is, and when are they expected to be able to sale/deliver Mustangs to their customers. This may help you better than I can. Have a great day! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina July 23, 2015 Report Share July 23, 2015 Undras om dubbdäck följer med Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Ivy Green July 25, 2015 Author Report Share July 25, 2015 Lasse, kolla med din lokale däckhandlare. Han kan säkerligen lösa det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
stangswede July 28, 2015 Report Share July 28, 2015 Jag har beställt en fastback i januari och enligt Ford.se så är min bil på väg till Göteborg och beräknas anlända hos försäljaren omkring 5 augusti. Samtidigt har jag hört från annat håll att fastback bilarna kommer tidigast i mitten av augusti. Någon som vet mera exakt; vänligen posta! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
HePeNi July 28, 2015 Report Share July 28, 2015 Kompisen fick just påringning. Hans bil står på gården i Vbg. Fastback GT. Hoppas transportstyrelsen är snabba med plåtarna... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
HePeNi July 28, 2015 Report Share July 28, 2015 Nu ringde det även hos mig!! Fastback GT står i svensk hamn. Går med biltransport imorgon el på torsdag till Vbg. Har tydligen sällskap med tolv andra Mustanger! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foose July 28, 2015 Report Share July 28, 2015 Vad kul! Då verkar det fungera som de sagt, hoppas att det rullar på nu så ni hinner få ut bilarna innan "sommaren" är slut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
HePeNi July 28, 2015 Report Share July 28, 2015 Vid beställning så talades det om feb-mars -16. Så för vår del blir det bonusmånader i den "underbara" svenska sommaren! (Tur att det inte blev en cab...) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Ivy Green July 28, 2015 Author Report Share July 28, 2015 Följande info fick jag idag av Bil-Månsson i Halmstad där jag beställt min cabriolet.Det är endast Fastback som är komna. Har nog kommit 10-15 bilar och det kommer fler i närmsta veckan. Många av dessa bilar har inte fått underredsbehandlingen i Tyskland och skall således få behandlingen här i Sverige. Alltså dröjer det med utleverans till kunderna.Det lär komma ett antal cabrioleter i slutet av augusti månad, och då får vi hoppas att dom är klara med underredsbehandlingen nere i Tyskland. Tur att sommaren skall komma snart och hålla på långt ut i höst, så man kan rulla några mil i år.Inte f-n hade man trott detta när man beställde den 27 januari. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina July 28, 2015 Report Share July 28, 2015 Bara att gratta alla som får sina nu, vår cabbe anländer till Halmstad den 29/8 så vi hoppas på en lång sommar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
HePeNi August 7, 2015 Report Share August 7, 2015 Hektisk vecka i Vbg och idag hämtade jag ut min bil, nr tio i Sverige!! Den gick bättre än förväntat! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina August 7, 2015 Report Share August 7, 2015 Grattis! Lite avis är man nog Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
canyon August 29, 2015 Report Share August 29, 2015 Hektisk vecka i Vbg och idag hämtade jag ut min bil, nr tio i Sverige!! Den gick bättre än förväntat! Lägg gärna upp några bilder. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Ivy Green August 30, 2015 Author Report Share August 30, 2015 Ja, då är första bilen av modell 2016 levererad i USA. Detta gjordes den 29 augusti, medan vi är ganska många i Sverige och övriga Europa som fortfarande inte fått våra modell 2015. Djävligt svagt från FORDS sida. Börjar tröttna på dom, nej, jag är redan trött:mad: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg August 31, 2015 Report Share August 31, 2015 Jag såg en gul mustang -15 i min hemstad. Reggad på Ford i Uddevalla och i trafik sen 27 augusti. Står fler till salu av årsmodell -16 hos Ford Brandt i Vänersborg. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foose September 2, 2015 Report Share September 2, 2015 Jag såg en gul mustang -15 i min hemstad. Reggad på Ford i Uddevalla och i trafik sen 27 augusti. Står fler till salu av årsmodell -16 hos Ford Brandt i Vänersborg.Hej, det finns inga 2016 Mustanger i Sverige ännu, den första levererades i USA i förra veckan. De började tillverkas den 3/8 och beställde du en bil efter mitten av maj i år så kommer du troligen få en -16 då brytpunkten för när de slutade ta beställningar för 2015 låg då.Jag beställde min i juni och hoppas att den tillverkas under september för leverans i april 2016, det blir en 2016 men det är inga större skillnader, dock har priset på dem höjts med c:a 26 000 kr. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foose September 2, 2015 Report Share September 2, 2015 Bara att gratta alla som får sina nu, vår cabbe anländer till Halmstad den 29/8 så vi hoppas på en lång sommar.Hej, har ni fått bilen ännu? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg September 2, 2015 Report Share September 2, 2015 Hej, det finns inga 2016 Mustanger i Sverige ännu, den första levererades i USA i förra veckan. De började tillverkas den 3/8 och beställde du en bil efter mitten av maj i år så kommer du troligen få en -16 då brytpunkten för när de slutade ta beställningar för 2015 låg då.Jag beställde min i juni och hoppas att den tillverkas under september för leverans i april 2016, det blir en 2016 men det är inga större skillnader, dock har priset på dem höjts med c:a 26 000 kr.Jaså, jag såg på blocket att det var av årsmodell -16. Troligen ett beställningserbjudande av Ford typ. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina September 2, 2015 Report Share September 2, 2015 Nopp, den kom till Tyskland förra veckanOch nu står den på båten påväg till Gtb. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foose September 3, 2015 Report Share September 3, 2015 Jaså, jag såg på blocket att det var av årsmodell -16. Troligen ett beställningserbjudande av Ford typ.Det stämmer, jag gick in och läste annonsen och det är beställning nu och leverans till våren 2016 som gäller.Sen är det inte så stor skillnad på 2015 och 2016 på EU modellen, dock har de fått en prishöjning med upp till 26000 kr. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foose September 3, 2015 Report Share September 3, 2015 Nopp, den kom till Tyskland förra veckanOch nu står den på båten påväg till Gtb.Jaha, typiskt, jag som var i Sösdala i går och snurrade. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina September 3, 2015 Report Share September 3, 2015 Jaha, typiskt, jag som var i Sösdala i går och snurrade.Då kommer man väl inom och tar en fikaPS.cabbarna kommer till Halmstad i helgen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg September 6, 2015 Report Share September 6, 2015 Jag provkörde nya mustangen igår och upplevelsen var härlig. Tyvärr är den för dyr för mig samt Ford i Vänersborg tar inte äldre mustanger i inbyte. Gäller detta hos övriga fordhandlare i Halmstad och Uppsala som säljer nya bilen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts