Jump to content

Recommended Posts

Tips och idéer om vad? Hur man monterar? Vad mer som krävs för att få det att funka? :)

Dubbelturbo är ju lite krångligare än kompressor. Är ju lite att lösa med placering, avgas, oljetillförsel och oljeretur, tryckrör, intercooler och styrsystem. Tror inte org styrsystem med en tune pallar med överladd. Men vågar inte svara på det. Kopplingen behöver bytas till värre om du åker manuell låda, har du automat så är väl det ett lite osäkert kort vid överladd. Vevstakarna gillar inte för mkt effekt i GT-motorn, de är inte lika kraftiga som i GT500´n. Har sett rätt många bilder på krökta stakar för folk som har monterat kompressor på sin 4,6. Sen finns det inte en chans att få det lagligt och godkänt, men det vet du säkert redan :)

Jag har köpt ett begagnad kit. Men tyvärr ingen beskrivning :-( så tänkte kolla om någon hade monterat något liknande eller hade tipps om det är något man ska tänka på.

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Jag har köpt ett begagnad kit. Men tyvärr ingen beskrivning :-( så tänkte kolla om någon hade monterat något liknande eller hade tipps om det är något man ska tänka på.

Ok, har du någon aning om vad det innebär att turbokonvertera en motor? Som jag skrev ovanför med några grejer som man måste lösa. Vet inte hur mkt erfarenhet du har :) Som jag skrev ovanför så kommer du inte kunna besiktiga den eller få den laglig

Inget illa menat, men vet du inte vad ovanstående innebär så ska du inte ge dig på en turbokonvertering.

Jo jag har rätt bra koll. Har turbo konverterat några bilar innan. Men ej någon v8. Besiktningen är redan löst. Vad regelboken säger så får sakerna sitta på bilen. Bara dom inte är inkopplad. Oljan har jag koll på också. Matningen av olja blir i ett kors. Returen går via en oljepump som går på 12 volt. Har tänkte ladda 04. Sätter en bränsle justering före luftmasamätaren. Turbona kommer att sitta nedanför grenrören.

Mycket fina tipps å bilder . Ni är otroliga. Jag tackar så mycket. Skicka det ni hittar när ni springa på något intressant.