Mr falk July 27, 2015 Report July 27, 2015 Hej! Jag har köpt en begagnat dubbelturbo kitt till min mustang gt 05. Är väldigt intresserad av tips å idéer. Tack på förhand. Citera
Wallentin July 27, 2015 Report July 27, 2015 Tips och idéer om vad? Hur man monterar? Vad mer som krävs för att få det att funka? Dubbelturbo är ju lite krångligare än kompressor. Är ju lite att lösa med placering, avgas, oljetillförsel och oljeretur, tryckrör, intercooler och styrsystem. Tror inte org styrsystem med en tune pallar med överladd. Men vågar inte svara på det. Kopplingen behöver bytas till värre om du åker manuell låda, har du automat så är väl det ett lite osäkert kort vid överladd. Vevstakarna gillar inte för mkt effekt i GT-motorn, de är inte lika kraftiga som i GT500´n. Har sett rätt många bilder på krökta stakar för folk som har monterat kompressor på sin 4,6. Sen finns det inte en chans att få det lagligt och godkänt, men det vet du säkert redan Citera
Mr falk July 28, 2015 Author Report July 28, 2015 Jag har köpt ett begagnad kit. Men tyvärr ingen beskrivning :-( så tänkte kolla om någon hade monterat något liknande eller hade tipps om det är något man ska tänka på. Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
Wallentin July 28, 2015 Report July 28, 2015 Jag har köpt ett begagnad kit. Men tyvärr ingen beskrivning :-( så tänkte kolla om någon hade monterat något liknande eller hade tipps om det är något man ska tänka på. Skickat från min E6553 via TapatalkOk, har du någon aning om vad det innebär att turbokonvertera en motor? Som jag skrev ovanför med några grejer som man måste lösa. Vet inte hur mkt erfarenhet du har Som jag skrev ovanför så kommer du inte kunna besiktiga den eller få den lagligInget illa menat, men vet du inte vad ovanstående innebär så ska du inte ge dig på en turbokonvertering. Citera
Mr falk July 28, 2015 Author Report July 28, 2015 Jo jag har rätt bra koll. Har turbo konverterat några bilar innan. Men ej någon v8. Besiktningen är redan löst. Vad regelboken säger så får sakerna sitta på bilen. Bara dom inte är inkopplad. Oljan har jag koll på också. Matningen av olja blir i ett kors. Returen går via en oljepump som går på 12 volt. Har tänkte ladda 04. Sätter en bränsle justering före luftmasamätaren. Turbona kommer att sitta nedanför grenrören. Citera
Anders Lindström July 28, 2015 Report July 28, 2015 Hittade en instruktion för enkelturbo på American mucle. Fanns ännu ingen för dubbel men kan kanske vara till nån ledning?http://1.cdn.lib.americanmuscle.com/files/42600.pdf Citera
Ricksson July 28, 2015 Report July 28, 2015 http://www.americanmuscle.com/hellion-twinturbo-kit-0712gt500.html Citera
Anders Lindström July 28, 2015 Report July 28, 2015 http://www.americanmuscle.com/hellion-twinturbo-kit-0712gt500.htmlSåg denna men det fanns ännu ingen installationsbeskrivning längst ner till höger. ...."Installation Guides:No guide available for this part yet. Find out how to get up to $200 for writing an install guide. ".....Så det finns pengar att tjäna om du gör en guide Citera
Ricksson July 28, 2015 Report July 28, 2015 http://www.hellionpowersystems.com/index.php?option=com_content&id=140se längst ner på sidan... Citera
Mr falk July 28, 2015 Author Report July 28, 2015 Mycket fina tipps å bilder . Ni är otroliga. Jag tackar så mycket. Skicka det ni hittar när ni springa på något intressant. Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
Anders Lindström July 28, 2015 Report July 28, 2015 http://www.hellionpowersystems.com/index.php?option=com_content&id=140se längst ner på sidan...Va bra! Kan ju inte skilja så mycket mellan -05 och 07-09 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.