Jump to content

Recommended Posts

Håller som bäst på att byta länkarmar på min GT från 2006. Ser ju väldigt enkelt ut på manualer och videosnuttar som finns upplagda på nätet...

Tex den här...

Så väldigt enkelt känns det inte i verkligheten.

En annan sak slog mig. Varför har Ford ingen övre klämring på damasken? De flesta andra bilar tror jag brukar ha det. Kan detta vara själva orsaken till att spindellederna tar slut redan efter 3-4 tusen mil? Skulle det tom vara en fördel att plocka bort damaskerna på de nya bärarmarna och ersätta gummit med en variant som har en "klämringsklack# och klämma dit en o-ring?

Tex de här från Biltema?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fram-och-Bakvagn/Spindelled/Kulledsdamask-6-st-2000036157/

Nu har väl kanske Biltema väldigt taskig kvalitet, men vad tror ni om själva iden/teorin? Fungerar en o-ring som klämring eller tror ni den kan brista? Kan ett smalt bultband vara bättre?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...