Anders_Mustang August 13, 2015 Report August 13, 2015 Håller som bäst på att byta länkarmar på min GT från 2006. Ser ju väldigt enkelt ut på manualer och videosnuttar som finns upplagda på nätet...Tex den här... Så väldigt enkelt känns det inte i verkligheten.En annan sak slog mig. Varför har Ford ingen övre klämring på damasken? De flesta andra bilar tror jag brukar ha det. Kan detta vara själva orsaken till att spindellederna tar slut redan efter 3-4 tusen mil? Skulle det tom vara en fördel att plocka bort damaskerna på de nya bärarmarna och ersätta gummit med en variant som har en "klämringsklack# och klämma dit en o-ring?Tex de här från Biltema?http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fram-och-Bakvagn/Spindelled/Kulledsdamask-6-st-2000036157/Nu har väl kanske Biltema väldigt taskig kvalitet, men vad tror ni om själva iden/teorin? Fungerar en o-ring som klämring eller tror ni den kan brista? Kan ett smalt bultband vara bättre? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.