Anders_Mustang August 18, 2015 Report August 18, 2015 Håller på att byta länkarmar på min 06:a och tar väl lite tid på mig. Känns inte fullt lika enkelt som de tvåminutersmanualer som finns på nätet Har köpt Ford Racing armar. Har fått dit armen på höger sida efter lite bök. När jag skulle montera armen på vänster sida slog mig en sak. När jag efter rejält med bök lyckades få ut den främre bulten som håller bärarmen, den mot kuggstångsstyrningen så upptäcker jag att den ganska så rostig, men det är ju inga större problem. Putsar rent den med en stålborste, men sen upptäcker jag nästa sak. I den gamla bärarmen sitter denna bult tvärtight. Man får knacka in den. I den nya bärarmen går det att vicka bulten kanske 1-1,5 m.m. i vardera ändan. 1 m.m. låter kanske inte så mycket, men innebär det att främre infästningen glappar med 1 m.m. bordet det ju innebära betydligt mer ute vid hjulet? Men å andra sidan så är det kanske inte meningen att den invändiga hylsan på främre bussningen ska kunna rotera runt bulten vid fjädringsrörelser? Det är själva gummit som ska sköta den uppgiften? Kanske blir okej om man drar åt ändå? Var får man ens tag på andra bultar? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.