TheyLive August 19, 2015 Report August 19, 2015 Hej. Håller på att byta låda o koppling på bilen och såg att den nya lådan har en givare mindre. Någon som vet vad denna är till? Tror de e till baxkljus? Citera
TheyLive August 19, 2015 Author Report August 19, 2015 Nästa fråga....hur i glödheta h..vete får man loss kopplingsvajer från pedalen? Kan se nåt vitt plastigt från motorummet om man tittar in i hålet i torpeden men de e ju lögn att se något inne ifrån kupen. Citera
Tbird August 19, 2015 Report August 19, 2015 Den sitter inte roligt till.Sitter ovanför kopplingspedalen mot torpedväggen under instrumentpanelen.Länken visar bättre hur det ser ut.http://www.americanmuscle.com/mustang-clutch-quadrant-install.html Citera
1096 August 19, 2015 Report August 19, 2015 Om jag inte minns fel så är den givarn till neutralläget på lådan... backljus sitter på sidan.För att komma åt kopplingsquadranten så ta med fördel ur förarstol och åla dig in under brädan... då ser du allt sen... så brukar jag göra iaf... ( nästan två meter och hundra kilo ) Citera
TheyLive August 20, 2015 Author Report August 20, 2015 Tackar tackar. Precis varit ute och provkört. Helt annan bil. Bytat växellåda,koppling,vajer, och satt i en shortshift (steeda tri ax) kopplingen a attans trögtrampad (hårdare tryckplatta) men e det normalt att man känner vibrationer eller att det "burrar" i växelspaken? Höll drygt 60 på 3an Citera
TheyLive September 14, 2015 Author Report September 14, 2015 Och nu efter ca 3 veckor är där ett läckage på lådan.....tyckte väl jag kände den underbara doften av ATF.Kommer lite grand bak vid den utgående axeln. Skumt då alla packningar och dylikt är nytt, däremot ser det ut som om kardanen inte är i tryckt hela vägen. (hur nu det är möjligt?) Man ser ca 4-5mm naken metall på kardan axel som ska va instucken i vxllåda. Kan det vara därför det läcker?Eller kan själva axeln på kardanen vara nersliten så att den inte tätar?Mvh Citera
Recommended Posts