October 15, 200420 yr comment_9997 Hej, jag har en Pertronix Ignitor I på min 351C, och har haft lite problem med att få tändningen rätt.Jag försökte ställa in genom att rycka ur vakuumslangen till fördelaren och plugga slangen. Och sedan med stroblampa ställa inte det hela, men då har motorn ändå funkat skit.PerB var osäker på om man verkligen kunde ställa in tändningen med strob när man kör brytarlöst (Pertronix).Någon som har erfarenhet av det eller har en idé??
October 16, 200420 yr comment_9999 Hej kan problemet vara att du inte skall ha vakuumslangkopplad till förgasaren, jag har inget vakuum kopplat tillfördelaren. Kopplar jag vakuum så går motorn väldigt dåligt, menmed pluggad vakuum går den som ett skott. Det skall gå att ställa med lampa, men eftersom attignitor har en perfect tänd pungt men lite bredareområde (brytartid) så kan det vara svårt att avläsa. Jag ställer alltid tändpunkten med testlampa för atthitta grund inställning, utgår sedan från denna föratt hitta rätt. :wink:
October 16, 200420 yr Author comment_10010 Tack för svaret! Mycket möjligt att det är som du säger. Jag ska prova med att ta bort vakuumet.