October 1, 20159 yr comment_147820 Hallo. Någon som vet vad det är för rör som sitter på baksidan av topparna?Går från toppen på förarsidan över till toppen på passagerarsidan och mynnar ut i ett rör bredvid toppen på passagerarsidan.Vet inte vad där ska sitta på det röret men det sitter helt öppet där. låter och luktar avgas.Har sett att det säljs pluggar i staterna. Går det att plugga hålen på baksidan av topparna utan att det blir övertryck? Vad är meningen med dessa rör?
October 1, 20159 yr comment_147822 Det kommer ifrån luftpumpen (om jag kommer ihåg rätt).Det är för att tillföra friskluft så nära avgasvetilerna som möjligt. Detta för att få en förbränning av oförbrända avgaser = avgasrening.Det är bara att plugga hålen.Om jag minns så är de UNC 5/8, har satt i korta skruvar på grabbens T-bird.
October 1, 20159 yr Author comment_147823 Ah nice. Luftpumpen var redan bortplockad när jag köpte bilen men jag minns inte hur dom pluggat röret som nu är öppet ut i motorrummet.Minns att där var något löst jag hitta nere på motorfästet ett tag efter jag köpt bilen. Kanske tur att dom missat det på besiktningarna?Unc 5/8 får det bli Tack för svaret